Pages

OUR JOURNEY OF LOVE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Silalah Klik... TQ

Thursday, December 12, 2013

Jom Makan Best di Penang: Winter Warmers Coffee and Tea House

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Weeehuuu..pagi semua! Aku cuti lagi hari ni..heheh...macam best je bunyinya kan..

Ok, setelah siaran tertunda semalam, jomlah kita cuba habiskan segala entry aku yang berkaitang dengan Penang ini..

Setelah penat melayan karenah kakak, jomlah kita santai-santai, minum-minum sambil berbual-bual..ewah!

Kami sempat menghabiskan masa minum petang di Winter Warmers Coffee and Tea House ini yang terletak di UG-41, Sunway Carnival Mall, Seberang Prai, Penang. Aku tertarik dengan konsep kafe ini bila melalui pintu hadapannya. Susunan koleksi 'tea set' berkonsep Inggeris yang tersusun rapi di hadapan kedai, memang menggamit perhatian.




Buku menu..pelbagai variasi minuman teh dan juga kopi yang terdapat di sini dengan aneka nama yang pada aku unik serta melambangkan unsur-unsur alam..sesuailah dengan konsep kafe ini..

Aku rasa macam selesa dan santai di sini, nak berborak pun macam tenang je... *tak tenang cuma bila si kakak banyak sungguh soalan2 cepu emasnye...heheheh...*



Kakak dah dapat 'appertiser' senyaplah..hmmm..aiskrim dia..itu beli kat luar, kat New Zealand Ice Cream..mujur dapat bawak masuk, Incik Dauslah yang berani..kalau aku dah soh kakak makan bagi abis kat luar dulu... ;p


Ini antara menu yang kami order: Fruit Garden Tea (Hot), didatangkan dalam teko yang comel dan cawan klasik Inggeris ni..then Incik Daus dengan Fruit Punch (Ice), tu yang dalam teko berbentuk balang..kakak order Ice Chocolate...


Bila minum teh panas, kenalah kahwinkan dengan scone..barulah gandingan yang 'serasi berdansa'...hehehe...


Gambar scone ini aku pinjam dari facebook Winter Warmers..orang 'pro' yang ambik, nampak lebih yummylicious...heheheh


Sambil gossip-gossip, kami nikmati juga nachos cheese ini...memang pehhh, banyak betul kejunya..kena makan terus time dihidangkan panas-panas ni..barulah terasa rangup nachos dan berkai-kait kejunya bila diangkat tinggi.. * aku memang pandai buat karangan berbentuk descriptive...hehehhe*

Overall, kafe ini sangat berbaloi untuk lepak bersama teman atau yang tersayang di waktu petang sambil berbual kosong. Suasana dia sangat mendamaikan. Untuk makanan, aku tak boleh nak komen banyak, sebab kami tak order makanan yang lain. Dekat sini ada juga disediakan aneka jenis kek dan pasta.

So, meh aku share alamat penuh lokasinya:

Winter Warmers Coffee & Tea House
U.G.41, Sunway Carnival Mall,
3068 Jalan Todak,
13700 Seberang Prai, Penang
Tel : 604-3995623

No comments:

Post a Comment

SILA BERI TUNJUK AJAR... ;-)