Pages

OUR JOURNEY OF LOVE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Silalah Klik... TQ

Monday, December 16, 2013

Jom Makan Best di Kuala Lumpur: Tous les Jours, Authentic Bakery, Bangsar..aneka roti, pastri dan dessert yang best..yummy!

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Sambil aku taip entry ni, sambil aku terbayang-bayang indahnya menikmati segala roti, pastri dan kek kat sini. Memang best. Oh yaa..untuk yang tak tau, aku ni memang PANTANG nampak bakey..mesti aku akan terjah. Aku memang suka makan roti ngan dessert kot...sejak balik Ipoh ni, memang sedih sebab susah nak cari bakery yang authentic dan sediakan menu berbeza.

Ini masa kunjungan kami ke KL hari tu, waktu Angah konvo. Aku dapat tau tentang bakery ni, bila terbaca di blog BLOG AYUDENIRA. So hati meronta-ronta (*hihihi*) nak pergi dan merasa sendiri. Mujur Incik Daus ok kan saja walaupun mulanya dia macam malas jugak nak masuk Bangsar tu. Dan sebenarnya jugak konvo si Angah tu adalah di Bestari Jaya ya...jauhh tak kengkawan? ahaks!

Dipendekkan cerita, pagi-pagi Ahad tu, kami pun gegaslah siap-siap untuk ke sini...


Tak susah nak cari bakery ni, lokasinya betul-betul dihadapan Bangsar Village. Kedainya di corner lot.

Tous les Jours ini merupakan 'French-Asian Bakery Cafe', yang asalnya dari South Korea. Mula beroperasi di Telawi Bangsar dalam bulan Jun 2013 yang lalu.

Masuk saja ke ruang bakery ni, aku pun mulalah jadi tak menentu. Macam semua pun nak dirasa..yes, typical me, cannot tahan bila tengok roti dan pastri.

Di bawah ini adalah sebahagian dari menu pastri dan roti yang disediakan.

Aku suka susun atur dan dekorasi bakery ni..macam classic je..



Cheese Kipfel ni Incik Daus suka sangat, sampai 2 biji dimakannya, siap tapau sebijik lagi..hihihi..dia macam keras diluar tapi lembut dan gebu didalam, disebabkan kombinasi krim keju di dalam adunan. Macam lemak-lemak gitu...


Incik Daus: Nak yang mana, yang itu, ke yang itu?

Aku: Macam nak semua aje...muahahah!

Incik Daus: ***???? ####



Kakak: Ibu, kakak ada ni...yeayyy!!!

Adeyyy, memang setiap kali kalau ke bakery, memang dia sibuk nak tolong ambikkan roti..



Kakak sibuk jugak nak kek teddy bear itu...hmmm, lagi tinggi demand dia ngalahkan ibu ya...


Menu untuk mak dan maklong : Potato Foccacia (RM 5.50).


Peach Danish...sedap jugak.. RM 3.90


Dari kiri: Korean black rice 'Pulut Bun', filled with cream cheese, antara signature bread kat sini. Harganya dalam RM 4.80 sebijik. Dan pada aku rasanya sangat sedap. Mula rasa macam betulke ni, campur dengan beras pulut hitam, dengan keju lagi, tak muak ke. Tapi bila dah makan, baru tau memang sedap. Rasanya tak terlampau berat sehingga boleh jadi muak. Tekstur dia ringan saja, dan terasa kenyal-kenyal pulut hitam itu. Well combined. 

Sebelah kanan tu, Strawberry Milk Bread untuk kakak, yang itu rasanya biasa-biasa saja.



Ini pun sedap jugak.. Cranberry Apple Cream Cheese - RM 3.90


Ini namanya Berry Berry Tiramisu (RM 8.90), ini memang aku suka...sedap dan berkrim...aishh, semua pun aku suka ni..macam mana tak menggebu..ahaks!


Blueberry Yogurt Cup (RM 8.90)...teksturnya ringan dan tak muak..enjoy!


Latte, memang peberet aku, aku kan caffein addicted...hik..hik..hik..


Nyibuk jugak si kakak ni, kacau daun mak ngah nak posing....harap maklum, mak ngah je cantik bergaya ngan baju kurung sebab lepas ni mak ngah nak masuk Unisel balik sebab nak pulangkan jubah...dan ampunkan wajah aku yang serabai ngan t-shirt selamba kodok itu...storynya cam gini...aku kan direct ke sini dari Pangkor..kan aku outstation time tu..so aku adalah lupa membawa baju lebih...hahahha...t-shirt pun bolehlah...selamba kata...! ;p


Hallooo..hallooo, manjer le tu...lentok2...hihihi...

Kan depan tempat aku duduk ni, kan di sebalik cermin depan kami tu adalah tempat pembuatan roti. Nampaklah chef2 kusyuk buat keja...


Kakak dengan strawberry milk dia...bukan main ekspresi kakak..sama tak agak-agak dengan ekspresi muka bapak makan kat belakang tu...ahaks!


Lepas makan, jom jadik model sat...peace!


Kakak sangat teruja dengan basikal ni..sibuk dia nak naik..nak naik...aduiiii...


Tangan still dengan simbol peace tapi tangan satu lagi tetap dok pegang bakul basikal...hihihi..


Cewah..cewah...gabungan ibu dan anak... ;p


Berjaya jugak kakak naik beskal ni..jenuh kami angkat...jenuh jugak dok cuak takut basikal ni terbalik...


Tengok tu kakak, buat muka seposen dia..macam tak bersalah..


Ok..jom kita sambung jalan...yeayyyy!

Jadi, pada anda yang inginkan variasi pilihan roti, pastri dan juga kek serta dessert, bolehlah ke sini..alamatnya adalah seperti di bawah...

Lokasinya:

Tous Les Jours Malaysia @ Telawi Square,
Jalan Telawi 3, Bangsar, Kuala Lumpur.

Waktu Operasi: 7a.m - 10p.m (Dibuka setiap hari)




No comments:

Post a Comment

SILA BERI TUNJUK AJAR... ;-)