Pages

OUR JOURNEY OF LOVE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Silalah Klik... TQ

Tuesday, December 3, 2013

Misteri Rumah Banglo Berhantu Seksyen 2, Shah Alam…????

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera…

Kengkawan, kelmarin aku terbacalah artikel ini dalam Harian Metro…



Haaa..untuk sesiapa yang dulunya bekas student UiTM Shah Alam sure taulah kisah Rumah Banglo Berhantu di Seksyen 2 ni…famous kot diceritakan dari mulutu ke mulut, dari generasi ke generasi… ;p
Tapi sejauh mana kebenarannya..wallahualam…

Aku masa mula-mula masuk belajar dulu, dapat tinggal asrama. So oklah, aku tinggal kat Teratai 5. Bila dah masuk sem 4 macam tu, dah start stay luar. Bila masuk tahun akhir, startlah menyewa kat Seksyen 2 tu…Kami ramai-ramai sewa kat situ, senang nak ulang alik ke kelas. Aku tahulah jugak tentang bangle berhantu tu..tapi tak pernahlah plak teringin atau sengaja cari passai pi investigate atau pi buat kajian paranormal ke kat umah tu…heheheh…tak maulah cari nahas…ahaks!

Apa yang aku tahu, ada budak bunuh diri kat umah tu, Cuma aku tak sure laki ke pompuan sebab aku dah tak berapa nak ingat sangat tentang kisahnya..al-maklumlah, dah hampir 8tahun kot tinggalkan uitm tercita itu..hehehe..dan aku dengar-dengar jugak yang memang ada jugak kumpulan student yang cuba nak stay kat situ..sewanya pun murah sesangat..RM50 je sebulan…memang murahlah dengan rumah banglo besar cam gitu..sewa kat Seksyen 2 kan mahal, mau cecah seribu lebih satu rumah…tapi biasanya owner suka charge per head, lagi untung pada dieorang kan…Pernah ada yang stay kat banglo tu, tak sampai dua hari, dah cabut. Dan ada jugak kisah yang aku dengar, yang menyewa tu sampai kena demam panas segala…
Cerita tentang umah banglo ni, aku teringat pada satu kisah..kawan baik aku, si Ijan..ada satu time tu punyalah beria-ia ajak aku pi tinjau umah tu. Nak tengok seram ke tak umah tu…macam berani budak tu kan…hehehe..aku memang tak naklah. At last  Ijan pergi jugak lalu kat umah tu ngan sorang abang ni. Aku ngan kakak Ijan stay je kat umah sewa, malas nak melayan siri penyiasatan ‘Misteri Nusantara’ tu…dieorang pun pergilah bertiga tak salah aku…

Then bila balik tu, si Ijan kalut-kalut citer kat aku..time dieorang lalu depan umah tu tetiba keta mati, mula-mula keta macam semput-semput, then tetiba enjin mati. Mujur time dieorang pergi tu, lewat petang, cer kalau lewat malam, hmmmm..tak tau nak kata aku…ishhhh! Suspens si Ijan bercerita, suspens jugak abg yang bawak keta ni, nak startkan enjin. Gelabah kejap…tapi nasib baik enjin keta dapat start semula…kami memang gelakkan dieorangla..bukannya apa, mungkin betul kebetulan…atau mungkin gak ‘penghuni’ umah tu tau niat kedatangan diaorang meronda depan umah tu kot…uisssh,seram plak tengkuk aku time menaip ni…

Oklah, macam xsyok je nak story panjang-panjang. Apa pun, hanya Allah yang maha mengetahui segala kebenaran yang tersirat di balik rumah banglo tu…wallahualam…




Sekian ya kengkawan…


No comments:

Post a Comment

SILA BERI TUNJUK AJAR... ;-)