Pages

OUR JOURNEY OF LOVE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Silalah Klik... TQ

Monday, December 9, 2013

PART 4: Mega Kiddies (CYC) World,Sunway Carnival Mall, Penang

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera....

Ok, jom kita sambung semula entry Penang ini…seperti yang aku maklumkan dalam entry terdahulu, pemergian kami ke Penang ini bukanlah satu cuti yang terancang atau sebagainya. Kami pergi sebab saja nak rehatkan diri dan juga mengekor Incik Daus yang sudah dua minggu asyik outstation tak pulang-pulang....hihihi..

Jadinya lepas makan Kari Telur Ikan di PART 3: Jom Makan: Restoran Ikan Bakar Din, Kepala Batas, Penang. Incik Daus pun kena masuk office semula. So didropnya kami di Sunway Carnival Mall. Kami pun pergilah terjah Mega Kiddies (CYC) World di dalam mall ini. 

Lepas dah ‘dicheck-in’ kan kami di sini, maka pandai-pandailah kami bawak diri ya…seronok sangat-sangat si kakak dapat main. Aduuiiii, aku yang penat..nampak sangat stamina kurang..kejor anak berlari pun dah semput..hihihi..


So Incik Bapak, sila langsaikan bayaran masuk dulu apa apa pun… ;-)




Ala kakak..tak payah ngampu sgt dgn bapak tu..bapak tetap bayarkan..hihihihi...


Wajah siapa yang lebih teruja..anak ke ibunya? Ahaks! ;-)


Ala manje..manje..ibu...buah hati ibu ni...

Memang suka sangatlah budak kecik ni dapat main..jenuh aku mengejarnya, bukan apa, takut jatuh...yang masuk main ini pun kebanyakannya macam besar2 jugak...Ini pampers pun membulat je lagik nampak..dah nak panjat2..adeyyy...tapi kena biarkan jugak, bagi pendedahan..cewah!



Lompat-lompat kat sini plak..tak takutnya dia, kalau boleh nak lompat lagi tinggi...aku yang penat tengok...





Cubalah tengok gigih tak gigih ke budak kecik ni memanjat..awww..seksi sket sebab nampak pampers..ahaks!


Berkali jatuh, tetap gigih nak panjat semula. Last2 ibu tak sampai hati nengok, ibu tolong tolakkan bontotnya...hahahah! Macam muka puas hati sangat dapat sampai ke atas..dengan ibu-ibu sekali kena panjat benda ni..adeyyy...


Waktu kakak masuk ke gelung ni..kakak kata:

Kakak: Ibu, jomlah masuk...

Ibu: Ibu tak maulah kakak...kakak masuk sorang ya..

Kakak: Ibu anganlah (janganlah) akuttt... (takut), kakak ada..meh..meh, kakak pegang tangan ibu... (*terharu aku okay..sungguh2 sangat)

Ibu: Takpe..kakak main, ibu tunggu sini okay...

JAWAPAN SEBENAR: Ibu bukan takut apa kakak, ibu takut bila ibu dah masuk, ibu tersangkut dan tak muat nak keluar balik je nanti...heheheheh....


Mode: Termenung mengenangkan kenapa ibu tak naik joint main gelung ni..hihihi...cian sungguh wahai anakku...suatu hari nanti, Insya-Allah, kakak akan faham.. *Mode dialog drama Jepun...hihihi...*

Dah berlari, memanjat, merangkak..kembali ke sini semula..sambung melompat..hmmm..layankan aje...



Nampak..dah ada kawan dah...

Kakak: Eh kawan, jom kita lompat!

Aku: Hahaha...lawak anak ibu!



Gigih nak main benda ni...berapa kali memusing dan jatuh..jenuh aku mengajar teknik melangkah benda ni dengan betul..sakit2 pinggang aku dibuatnya..adeyyy...


Main-main bola, sambil borak-borak...macam adik kakak plak aku tengok..hahaha..aku tengok dari jauh..biarkan dia berkawan...


Kakak dah mula protes malas nak pandang kamera..sebab bapak dah sampai nak bawak kami balik..ada kot dekat dua jam kat dalam ni..macam nak patah pinggang aku tunduk2, merangkak bagai..but it was fun...spending time with my lil' one...


Muka kakak muncung tak mau balik..masih nak main lagi..hihihi...next time kita datang lagi ya..hihihi..hambooiii ibu..mcm dekat je nak datang lagi dan lagi dan lagi ya....



No comments:

Post a Comment

SILA BERI TUNJUK AJAR... ;-)