Pages

OUR JOURNEY OF LOVE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Silalah Klik... TQ

Sunday, October 2, 2016

2.10.16...Alhamdulillah...let's begin the new journey of LIFE...

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera…

2.10.16

Alhamdulillah, genap setahun lagi usia aku di bumi Allah. Alhamdulillah, semakin hari semakin belajar memperbaiki diri dan Allah hantarkan ujian-ujian melalui manusia-manusia yang pelbagai.

Alhamdulillah, aku yakin bahawasanya…

“ALLAH gives his hardest battles to his strongest soldiers”

Tahun 2016, ternyata merupakan tahun paling banyak perkara yang berlaku antara suka dan duka. In fact, tahun yang paling banyak dijadikan mangsa fitnah. Alhamdulillah, aku rasakan kesemua itu mematangkan dan menjadikan aku lebih banyak mencari positive vibes dalam hidup berbanding dengan perkara yang negatif.

Aku tak nak stress dengan pertanyaan seperti, kenapa tak nak tambah anak lagi? Merancang ke? Atau dengan tohmahan manusia seperti, “Issshh, dia ni gelak kuat betul macam apa je”..atau “Dia tu mulutnya memang jahat…” Alhamdulillah…aku sudah mampu tenang mendengarkan semua itu datang bertandang ke telinga. Buat sesiapa pun orang itu, buatlah apa pun. Kerana aku berpegang pada pesan ummi dari seorang sahabat, “Serahkan segala perbuatan tidak baik mereka itu kepada Allah, baca Al-Fatihah dan Surah Yassin selalu, sedekahkan kepada mereka. Hanya Allah yang selayaknya mengadili dan membalasnya…” Like I said, umur pun dah bertambah. I ain’t kid like you anymore…. Oh yes, to those yang tak ada kerja tu, silalah print screen entry ini if you feel like to share in the ‘Gossip Forum’ or ‘Gossip Whats App Group’ or whatever. That was the most childish action if I may say….

Since hari ini merupakan hari lahir aku, aku decided to move on, moving beyond my enemies expectations. Walaupun aku pelik, aku ni simple sangat…ceria, suka melawak, suka gelak…ada juga yang tak suka rupanya. Oh yes, I think they just being jealousy of what I have…apa tu? I have my own happiness. I guess happiness is the best revenge because nothing drives your enemies more insane than seeing you smiling and living a good life.

And this is what happiness, my happiness…



Husband and daughter


Family

Friends and all...





I don’t do any campaign to be like by anyone, but I normally be myself and let them be their self… barulah happy! One tip for you, yes YOU, Mrs. Stalker, YOU can't be me because you are way too far from being me, no matter how hard YOU are trying to imitating me...kalau YOU nak happy, why don't YOU focus on yourself. Jaga diri, jaga anak-anak YOU...better kan..sebab kalau YOU sibuk sangat nak stalk my life, YOU will have lesser time to focus on your family...YOU pun tak happy bila family YOU x happy, am I right? And one more thing, please stop mengugut all my friends..come on, give us some privacy, will YOU


So as my new chapter of life begin, I do pray to Allah, for my family and friends happiness. Ya Allah, semoga tahun yang mendatang ini menjadikan aku hamba-MU yang lebih baik, semoga diberikan kesihatan yang baik untuk terus berbakti buat mak dan Arwah Abah, semoga diberikan keselesaan hidup untuk dikongsi dan dinikmati dengan keluarga kami, Semoga berupaya menjadi ibu dan isteri yang lebih sempurna...dan semoga diberi izin untuk terus dipermudahkan dalam mencari rezeki dan dalam rahmat-MU Ya Allah, dunia akhirat. Aammiinn…. 

2 comments:

  1. alaaa takyah fikir diorg tu..sy pun sama jgk..tapi move on dah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannnn...sibuk je kan dieorg tu... jom..move on..banyak lagi benda best kat dunia ni kita leh buat... ;-)

      Delete

SILA BERI TUNJUK AJAR... ;-)