Pages

OUR JOURNEY OF LOVE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Silalah Klik... TQ

Monday, September 29, 2014

SOGO! SOGO! Jom...jom shopping kat SOGO...aku suka je, kenapa ko x suke ek?? ;p

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Hy anda-anda semua..apa khabar..semoga sihat hendaknye..aku cuti sabtu dan ahad baru ni, terasa sekejap sangat. Ermm..pernah ke cuti terasa lama pun kan? Hehehe..last week memang sangat-sangat mencabar minda. Terlalu banyak yang berlaku di awal minggu sehinggalah kemuncaknya pada Khamis lepas. Terasa emosi sangat-sangat tidak stabil dan memang aku terasa nak makan orang pun ada..tapi mujurlah hati ni boleh bertahan untuk rasional…

Sebelum aku berbicara lanjut…29.09.14..hari ni genap 11 tahun arwah Abah meninggal dunia..Al-Fatihah….semoga roh Abah tenang di sana dan ditempatkan di sisi orang-orang yang beriman…Ammmiiinnn….

Dan marilah berbalik kepada apa yang aku nak tulis tu..actually, aku bukanlah orangnya yang suka melepaskan geram di media sosial atau sebagainya. Memaki orang pun, bukan aku jugak sebenarnya. Cuma kali ni aku rasa aku kena tulis jugak untuk meluahkan apa yang aku rasa. Dan kalau ‘yang berkenaan’ tu pun tetiba seronok nak menjadi Stalker membaca tulisan aku ni pun, lantaklah..bak kata Azwan Ali..”Why bother…why bother…” hahahaha…

Lately ni persekitaran kerja aku ni memang sangat tak best, keja aku memang best..tapi environment dia. Betullah kan, kejayaan sesebuah organisasi tu bergantung kepada nakhoda dia..kalau gagal mengemudi, memang abislah hanyut kelasi yang ada di bawah naungan dia. Dan lagi satu bila orang yang ada Phd.  Ni kan…ermmm kalau Phd.  tu as in doctorate aku ok lagi lah kan..tapi kalau stand for Perasaan Hasad Dengki..hmmmlahaaiiii..memang lah kan..rasa menyirap sangat… kalau isu kerja yang dijadikan benchmark, aku ok lagi, tapi kalau benda-benda remeh as in..tempat orang tu shoppinglah, jenama baju, beg, kasut orang tu lah..semua pun korang nak kecoh..memang lah nak ketawa berdekah-dekah aku rasa. Sorry to say, kadang-kadang orang yang dikedudukan tinggi ni, xsempat pun nak memikir mana nak shopping. Kalau sibuk, kadang-kadang aku ni memang shopping pun tak sempat. Bukan tipu, tapi realiti. Selalunya yang terjadi, kalau gi mana-mana, nampak baju yang berkenan…terus je rembat, rasa-rasa muat..terus je gi kaunter dan bayar. Aku bukan ‘branded person at all time’ but I do sincerely shop for some branded items..let say, kasut, beg dan jam. Benda-benda yang pada aku memang kita nak pakai lama kan. Tapi selalulah berbelanja ikut kemampuan, janganlah sampai berhutang-piutang atau sampai sanggup nak pinjam duit mak segala kan..kalau takde, duduk jelah diam-diam ko kat situ kan. 

Macam baru ni..adalah mek sorang kat office ni, sebar citer agaknya as in aku ni gila sangatlah suka benor shopping kat Sogo tu..tapi pada akulah..kalau iya pun, so what? Aku pinjam duit ko ke dik oiii? Btw, barang-barang kat Sogo tu pun bukannya jenis harga macam Kedai 2 hengget tu..kalau sale, iyalah..murah lah jugak, but still..kalau takde duit, tak ada jugaklah kan istilah ‘SHOPPING’. Be realistic, ko ingat orang yang tak mampu ke shopping kat Sogo tu…tak da maknanya! Nampak sangat kan yang bercakap ni, orang yang ‘culture shock’..tak pernah pun tahu kehidupan kat KL ni macam mana..baru je dapat ulang-alik KL lebih dari lima kali setahun…dah macam ko ‘HAFAL’ sangatlah kehidupan kat KL tu..kesian sangatlah kan.. Sogo tu aku dh start shopping situ dari zaman belajar lagi, dari zaman memang Empire Gallery dengan Pavillion pun tak naik lagi kat KL tu dik..dulu Sogo tu memang ‘A’ dah..sebelum Jusco ke AEON wujud lagi..tu..yang ada dulu tu..Hankyu Jaya semua tu..kalau dulu orang sebut memang femes pun tempat-tempat tu..Sungai Wang, Bukit Bintang…few years ni la, baru ada new shopping mall in the list as in Pavillion dengan Empire Gallery..so tak payahlah nak ejek aku sangat kan..ejek plak tapi belakang-belakang..ko dah tunggu orang tu menapak jauh skit, baru nak ejek-ejek. Memang aku suke beli set cadar dengan pinggan mangkuk time warehouse sale dekat Sogo..so ko kenapa sakit hati? At least, aku ada rumah sendiri, katil sendiri dan set pinggan mangkuk sendiri..bukan menumpang orang lain punya kesenangan. By the way girl, your attitude was so not like a corporate people..itu maknanya dik, kalau baju ko sehelai 2,3 ribu pun..tapi kalau ‘OTAK’ ko tu harga tak sama dengan harga baju..so please..please not judging others by their outfit or the places that they went to shop. Orang tak jaja citer dia beli baju jenama apa, shooping abis berapa ribu..sebab orang tak nak riak..ko paham tak?

Serius aku tak paham dengan orang yang merasakan cerita-cerita dalam telenovela tu semuanya betul 100%. Orang yang kerja corporate sector dan pangkat bos2 ni, kenalah 24jam pakai kot..kasut 2,3 inci all the time. Wake up lah wahai cik adik oiii..the reality is the bosses hanya akan pakai longue suit lengkap tu bila ada formal function or attending formal meeting. Kalau tak, takdelah si Tony Fernandes tu rileks je sarung topi almost all the time compare to a necktie or a coat. Pandai-pandailah orang nak sesuaikan keadaan.

Lepas tu last week, rasa hangin je jugak..sebab tak pasal-pasal nama baik aku dicemari. Dan kepada yang berkenaan jugak, yang kononnya..ooo..kita kena dengar cakap dua belah pihak..jangan mudah percaya..tapi hakikatnya..memang itu pun lah yang korang buat. Aku taklah keji untuk mengambil tindakan yang boleh merosakkan masa depan orang lain atau menganiaya orang..tapi aku rasa aku pun xperlu explain my decision if you all pun judge me without asking kan…again.. Why Bother…hahahahha! Korang ni.. cemburu sangat dengan aku ek..aku ni hebat sangat ke yang sampai korang kena bermesyuarat panjang lebar untuk kenakan aku ek? Kesian sangatlah wei..coz aku berpegang pada pesanan Prof. Dr. Muhaya..dulu pernah interview dia, sebelum dia femes mcm skrang lagi..pesan Prof. Dr. Muhaya..in whatever situation, always remember..

ALLAH, CEO Hatiku… ;-)

Anyway, kawan-kawan..sorry for this entry..terasa macam mahu luahkan perasaan… fuhhh..lega…
Now..jom nikmati…A&W Float ni…gerenti sejuk sampai ke usus perut…hehehheeh….



No comments:

Post a Comment

SILA BERI TUNJUK AJAR... ;-)