Pages

OUR JOURNEY OF LOVE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Silalah Klik... TQ

Saturday, August 9, 2014

Jom Jalan-Jalan di Kedah: Bahulu panas di Pekan Rabu, Alor Setar...yummy!

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera…

Pekan Rabu..ye..semenjak kahwin dengan Incik Daus ni..memang tiap kali balik Kedah, suka je ajak Incik Daus singgah Pekan Rabu ni. Aku kan orang tua-tua skit perangainya…hahahahah! Sukalah nak membeli pulut susulah, pulut hitamlah…see..see..semua list barangan orang tua-tua kan..ahaks!

Nampak tak kat sisi kanan gambar ini..tu kaki si kakak..tak nak jalan pulak..nak berdukung..jenuh bapak mendukungnya..timbang berat yang terbaru, kakak dah 25kg..alhamdulillah.. ;-) 

Jadinya, sebelum balik ke Ipoh..aku as usuallah..entah kenapa, tekak ni teringin sangat nak makan bahulu panas sedangkan aku ada masanya langsung setahun tak terasa nak jamah bahulu. Lepas Opah meninggal, lagilah bahulu menjadi hidangan ‘rare’ kat tekak aku ni. Teringin sangatlah..so jomlah singgah ke Pekan Rabu..dengan harapan adalah hendaknya kedai bahulu tu bukak sebab baru raya kedua kan…*Ni teringin bukan sebab mengandung ye..aku kompemlah sangat bahawasanya aku tak mengandung masa ni..heheheh*

Kedainya kat atas…



Nampak tu..banyak berlungguk bahulu, baru di masak..sorry tau gambar resolusi teruk..pakai kamera BB je..dah tu tangan goyang2 plak..kamera aku lense dia rosak, kakak buat cammana ntah..aduii..nak membawa repair, xbawak2 lagi tu..




Lepas beli, laju-laju ajak Incik Daus pi minum kat area tepi bangunan ni, ada macam food court. Bahulu tengah panas-panas, cicah dengan air sirap..pehhhh..sedapnye….hahahha! Pelik tak cara makan bahulu ini? Harganya aku dah tak berapa nak ingat..5 biji, RM 2 kot…tak ingatlah sangat…


Then beli kuih putu ni..makcik pesan..dengan pesanan tambahan, “Hanya cari yang jenama Mak Ku tau..”..heheheh..baiklah…tapi memang laku jenama ni..jenuh kami cari tapi memang kebanyakan kedai dah habis jenama ni..nasiblah kat satu kedai ni je ada..itu pun tinggal 3 je lagi..so ambiklah..2pack bagi kat makcik, satu lagi bawa balik kat mak..sebab mak pun suka jugak makan kuih putu ni..aku je yang buat masa ni ‘seru suka’ tu belum sampai lagi ke atas kuih putu ni.. ;-)


Then..mohla balik Ipoh ya…nengoklah si kakak..terlentok sepanjang perjalanan…






No comments:

Post a Comment

SILA BERI TUNJUK AJAR... ;-)