Pages

OUR JOURNEY OF LOVE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Silalah Klik... TQ

Wednesday, August 27, 2014

Cuti-Cuti Anniversary 2014 Part 1: Felda Residence Hot Spring, Sungai Klah, Sungkai, Perak

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera…

 Actually cerita ni dah sekian lamanya diperap dalam external hard disc aku. Hampir terlupa sebenarnya disebabkan sibuk dengan entry Ramadhan dan Syawal kan….maafkanlah ya kengkawan. Orang tua-tua kata, biar lambat asalkan selamat..or dalam kes aku ni..biar lambar dari tak berupdate terus kan… ;p

Setelah bergaduh dan berfikir lama, akhirnya aku dengan Incik Daus sepakat untuk spend time di Felda Residence Hot Spring, Sungai Klah, Sungkai Perak. Sebab utama kami pilih lokasi ini untuk bercuti adalah sebab destinasi ni macam dekat. Sebab aku mention kat Incik Daus yang aku nak rehat, cuti-cuti..tapi aku tak nak gi jauh-jauh sebab aku letih. Aku pun dah tak ingat that time apa yang buat aku busy dan letih. Letih dengan perangai manusia rasenye…hahahahha!

Jadinya untuk percutian kali ni, aku serahkan pada Incik Daus untuk buat semua arrangement. Incik Daus book bilik semua. Selalu aku yang buat kan…kali ni aku serahkan pada dia plak..heheheh…walaupun dalam hati berdoa biarlah segalanya berjalan dengan lancar. Orang lelaki kan, kalau buat keja-keja menempah ni, selalunya asal boleh je kan. ;-) Btw, nanti aku tunjukkan gambar bilik dia di last entry ya… *wahhh,berapa episode punya entry ni..hahaha!*

Kami bertolak pagi dari Ipoh dan perjalanan ke sana mengambil masa lebih kurang 2jam. Tempat ni agak jauh ke dalam ya, di mana aku rasa malam-malam memang aku taklah nak keluar semula walau semata nak mencari makan. Memang tak sesuai pada aku kalau membawa anak kecik. Jadi, jangan dilupa stok makanan ya tuan-tuan dan puan-puan sekalian.

Waktu sampai ni, kami mula-mula salah masuk entrance, terus pergi masuk entrance yang tempat mandi-manda tu. Time tu hati dah kecut sat, mana taknya..ramai sangat orang, sampai taka da parking. Oooo…bila dah tanya, salah rupanya. Kiranya kalau you all lalu dari jalan masuk, memang akan jumpa entrance resort dulu. Untuk yang stay, kita boleh akses ke tempat mandi ni dari dalam resort. Jalan kaki saja..tak perlu nak drive bagai.


Sebelum kita sambung cerita, haruslah menunjukkan muka excited nak memulakan perjalanan. Ya, betul..ibu dengan bapak nak gi celebrate anniversary, tapi tetap mengendong budak bam bam ni…memang tak boleh tinggal..bukan kakak je yang akan menangis tapi aku rasa, kami pun tak sampai hati untuk tak bawak kakak..macam sedih je kan. So jomlah mengangkut…Btw, ini anniversary kami yang ke-6. Alhamdulillah, dah 6 tahun usia perkahwinan kami. Kami nikah 2 May 2008 dan bersanding keesokan harinya. Kejap je dah 6 tahun. Bergaduh, bertekak, bergelak ketawa, merajuk bagai…6 tahun dah kan…heheheh..doakan ya semoga ikatan perkahwinan kami kekal sehingga ke Jannah..amiiiinnnn…..


 Bila sampai, Alhamdulillah..cuaca cantik. Dikelilingi pula dengan pemandangan menghijau, jauh dari main road. Memang aku rasa akan tercapailah matlamat aku yang memang nak duduk dan rileks je, hal lain aku malas nak fikir. Memang tepat sangatlah sebab line handphone dan Internet memanglah tak berapa nak ada kat sini ya. So sesiapa yang nak fikir hal ‘duniawi’, silalah jangan bercuti kat sini..hahahah! Segala fesbook bagai..memang payah gile nak dapat line. Kot iya pun ada, kat area lobi resort.


 Sementara menunggu Incik Daus selesaikan urusan check-in, leka je perhatikan kawasan resort ni. Memang besar kawasan Felda Residence Hot Spring ni. Kawasan bilik hotel pun tak banyak dan kawasan villa dia agak jauh juga antara satu sama lain. Privacy kan…

Budak bam bam kami ni yang paling happy..asyiklah nak mandi kolam..nak mandi kolam…sabor anak ye…

Selesai urusan check-in, kami kena ‘garikan’ tangan dengan benda alah ni..pakailah sepanjang kat sini..kiranya lepas ni bolehlah masuk kolam air panas ke, kolam air sejuk ke without limit. Memang itu jelah keja kami kat sini, kuar masuk kolam..kakak, mandi sampai kecut jari pun tak puas kan…



Sebelum kita masuk bilik, mehlah kita ber ‘Wefie’ dulu kan. Apa guna ada pemandangan cantik menghijau kalau tak dimanfaatkan..ewah! Dah memang jenis suka bergambor kan…hehehhe…

Mujur aku tak pakai baju kaler hijau, kalau x, dah blend dah dengan background..tudung aje hijau sikit-sikit kan… 


Iya, nampak tak persamaannya di situ..kakak semakin ‘menurun’ sikap suka berposing ibu dia..hahahha! Walaupun muka tak setaraf model, gaya setaraf model tu perlu ada ye tuan puan sekalian..muahahah! Sesekali perasan, bukan depan public pun, paling-paling depan suami terchenta ajer..kan…??? Ahaks!


Bangunan di belakang kami yang nampak sikit tu, itulah spa. Dekat saja dengan lobi. This time datang, tak boleh nak try spa dia sebab ‘Jepun tengah attack Malaya’, hehehhee..Jepun, Jepun, suka tau attack time gini…heheheh…

Kat bawah ni adalah map keseluruhan kawasan resort ni. Luas kan. Nak jalan dari bilik kami ke kolam pun, boleh tahan gaklah…adalah dalam 5-10 minit (depends pada speed jalanlah…). Cuma tak terasa sangatlah sebab hijau je keliling kan. Actually before bercuti ni, kami macam nak pergi pulau ke, atau nak stay dekat area pantai ke..atau itu ini..last-last hambekkkk..tengah hutan rimba. Oklah tu, kata nak rehat tanpa gangguan.. *Femes sangatke sampai nak bercuti tanpa gangguan..hehehe..macam banyak sangat orang yg mengganggu kan..kunun-kununler tu.. ;-) *
 

Disebabkan aku ni baik budi pekerti, meh aku share senarai harga perkhidmatan spa yang ada di sini. Tapi ini harga sehingga aku pergi that day la ye..Bulan May 2014. Harap Maklum. ;p





Frust aku tau, hati berkobar-kobar ingat pagi-pagi nak naik tricycle ni..sekali takdelah beskal tu. Yang ada yang biasa tu aje..Hmmm..mana nak rasa mcm ala-ala kayuhan kat negara omputeh cam gini..hahahah! Erny Poyo! ;-)

Aktiviti seterusnya, masihlah tak reti nak masuk bilik. Tetap nak ajak posing lagi. Bukan sengaja ya, sebab time tu kami sampai awal so biliki tak siap lagi. Silalah habiskan masa ye..dan aku ok je, kiranya taklah Incik Daus tension sangat nak melayan kami berposing kan..heheheh..trik tu..




Wajah-wajah bulat kami..pipi kami yang mahal tu..hahhaha!



Kakak dan Ibu…budak bam bam Ibu ni..geram!


Ok…dah..jom pi masuk bilik. Incik Daus gaya nak bercuti macam Man vs Wild dah aku tengok..heheheh…


Nanti kita sambung lagi di next entry ye..kita tengok hot spring dia plak ok…

Babai! 

No comments:

Post a Comment

SILA BERI TUNJUK AJAR... ;-)