Pages

OUR JOURNEY OF LOVE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Silalah Klik... TQ

Thursday, July 17, 2014

Resipi: Nasi Lemak Ayam Goreng Rempah yang sangat sedap dan terangkat gitu.... ;-)

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera…

Nasi lemak buah bidara…sayang selasih sayang selasih saya lurutkan... buang mak buang saudara, kerana kasih saya turutkan….hamboiii intro tak ingat..hahahah!

Meh kawan-kawan nak share, ni serba sedikit menu Iftar Isnin lepas…tak tahu nak masak apa.Tiba terasa lama jugak tak makan nasi lemak. So jomlah buat nasi lemak dengan ayam goreng rempah.



Aku rasa cara membuat nasi lemak ni kebanyakan dari kita pun tahu kan..sebab mudah saja. Tapi aku share jugalah ya…

Bahan-bahan:
2 pot Beras
11/2 cawan air
200ml santan
1 batang serai (diketuk)
Sedikit halia (dihiris nipis)
1 helai daun pandan (dipintal)
Sedikit garam

(Kaedah memasak sama saja macam nak masak nasi. Campurkan kesemua bahan ni, air tu agak-agaklah ya sebab sukatan beras saiznya mungkin berbeza)

Nasi lemak kali ni aku gandingkan dengan sambal tumis ikan bilis dengan petai….



Telur rebus dan timun jepun



Dan watak utama pada hidangan nasi lemak aku kali ini adalah taraaa….



Ayam Goreng Berempah…nanti aku share ya resipinya di entry akan datang…Insya-Allah…


No comments:

Post a Comment

SILA BERI TUNJUK AJAR... ;-)