Pages

OUR JOURNEY OF LOVE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Silalah Klik... TQ

Tuesday, July 15, 2014

Hobi Mengumpul Pisau, hobi terbaru aku...

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera…

Tajuk entry macam Gangster Kg Pisang daaa...hahahah!

Ni, nak share satu story…kisah mak-mak orang ni..hehehhe…ingat tak entry aku yang ini..http://ernyfirdaus.blogspot.com/2014/04/tuala-murahsiapa-tak-nak-seringgit.html ya, kumpul sticker untuk dapatkan tuala. Semenjak itu, makin syok plak main kumpul-kumpul sticker ni…gian semacam, boleh ek, aku cakap cam gitu? ;-)

Lepas tuala Guardian tu, aku start plak kumpul sticker untuk dapatkan pisau, ya..pisau u alls. Aku gigih ni kumpul sticker dari taraaa…




Kumpul punya kumpul, sampailah masa untuk redeem…suka sangat rasa hati ini. Untuk sticker Jusco ni, terima kasih juga pada kawan-kawan di pejabat yang gigih mendermakan kupon mereka kepada aku ini..hatiku terharu..ewah! So that day, pergilah Jusco nak redeem. 




Aku dapat kumpul dalam 70 lebih kot sticker. Malangnya pisau yang aku nak redeem tu kehabisan stok. Kenalah isi nama dan booking dulu. Lagi sebulan baru dapat katanya. Hmmm…ramai gak rupanya selain aku yang minat main kumpul dan tebus ni ya…so taklah rasa ‘keseorangan’ sangat kan..hahahha….

Then, untuk mengelakkan tragedy Jusco berulang lagi, laju-laju ajak kakak nak gi redeem pisau kat Giant plak hujung minggu yang lepas…



See, banyak kan aku kumpul. Mana kan tidak, Giant ni paling dekat dengan rumah aku. Beli barang rumah setiap bulan, memang selalunya dekat sinilah. Rumah aku lagi, rumah mak aku punya stok barang lagi..so memang banyak jugaklah stickernya yang dapat aku collect.


Sibuk si kakak nak ambikkan. Siap nak posing lagi..model pisau abad ini...takut-takut je aku nak bagi pegang pun, risau terjatuh, benda tajam. Yang chopper tu memang beratlah jugak. Jenuh pujuk lepas ni, soh letak dalam trolley aje pisaunya ni. Kakak..kakak..


Sebabkan aku pengumpul tegar, dapatlah aku dua bilah pisau ni. Satu tu chopper, kena kumpul 60 stamp baru dapat beli dengan harga RM 9.90, harga asal dia dekat 200 lebih jugak. Memang berat dan memang tajam. Satu lagi tu, pisau potong buah, dan benda-benda kecik macam bawang, sayur-sayur ke..itu dalam 100 lebih rasenya harga asal dia...

So, hati seronok yang amat dapat dua bilah pisau baru utk dapur..yeayyy! Tak sabar tunggu pisau Jusco je ni...

Ok kengkawan sekalian..tatatititutu... ;p

No comments:

Post a Comment

SILA BERI TUNJUK AJAR... ;-)