Pages

OUR JOURNEY OF LOVE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Silalah Klik... TQ

Tuesday, September 29, 2015

A.B.A.H

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

29.9.15 

12 tahun yang lalu...

Inilah harinya khabaran duka itu menampar telinga..

Terbungkam...

Aku masih ingat..waktu tu aku dalam perjalanan ke tempat internship...

Sebak..sayu..aku menangis sepanjang perjalanan balik ke Ipoh..

Sampai..tengok abah..kaku..

Aku juga jadi kaku..sekilas melihat emak..

Aku perlu kuat..aneh..aku tak menangis...

Ya, aku tak menangis sebaik sahaja ku hadap Abah...

Kekal tak menangis sehingga tiga hari berikutnya...

Bila aku memegang stering kereta peninggalan arwah...terus semacam perasaan mencengkam...

Ya, akhirnya baru aku sedar..aku masih terlalu muda untuk pikul erti tanggungjawab..

Tak mudah rupanya menjadi KETUA KELUARGA...

Aku menangis semahunya setelah 3 hari abah pergi...

Setelah 12 tahun..ada masanya terjatuh..hati masih lagi mengharapkan abah ada..

Untuk membimbing dan memberitahu akan beza baik dan buruk..

Untuk memberikan kata semangat supaya bangkit atas setiap kejatuhan..

Tapi aku yakin..Allah Maha Penyayang... perginya Abah untuk aku belajar mengenal hidup...

Itulah yang membentuk dan menjadikan aku yang hari ini...

Setelah 12 tahun...

Al-Fatihah Abah....


1 comment:

  1. AL-FATIHAH untuk arwah ayah akak..
    semoga ditempatkan bersama para kekasih-Nya..

    ReplyDelete

SILA BERI TUNJUK AJAR... ;-)