Pages

OUR JOURNEY OF LOVE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Silalah Klik... TQ

Thursday, December 15, 2016

Jom Makan Best di Penang: Roti Canai Jalan Transfer yang sedapnyaaaa.....

Assalamualaikum dan Salam sejahtera…

Tahun ini banyak sungguh pergi Penang. Ingat nak berjalan je..Penang..bila nak makan best je, Penang. Hehehehe..siapa sama macam aku, angkat tangan skit..hehehhee…

Demi makanan yang best, sanggup bersiap seawal pagi dan meredah laut ni….
Muka masing-masing excited naik feri…

Manakah destinasi Jom Makan Best kami kali ini? Ya, tidak lain dan tidak bukan…here we gooooo…Roti Canai Jalan Transfer….


Sewaktu kunjungan kami ke Penang sebelum ini, tak sempat nak singgah makan roti canai yang sentiasa viral bagi mereka yang ke Pulau Pinang ini. Untuk mengubati kehampaan itu, maka gigihlah I memujuk Incik Daus untuk sudilah kiranya ke sini..hahahha..nampak tak…bab makan, Incik Daus senang amat dipujuk…hahahha….

Jujur aku cakap, rotinya yang buat sedap adalah kuah dia weiiiii..kecur liur sambil menaip dan resize gambar tuuuuuu..haihhhh….

Kami sampai seawal jam 8.30 a.m, dan lihatlah barisannya…punyalah panjang….



Kedai roti canai ini biasa saja di tepi jalan. Bagi yang mementingkan keselesaan untuk makan, kedai Roti Canai Jalan Transfer ini bukanlah seperti yang diharapkan. Meja nak duduk pun jenuh nak mencari. Silalah berhimpit ya….


Jadi dalam situasi menekan seperti ini, apa yang penting? KERJASAMA….hehehhe…so, bahagikan tugas, ada yang beratur order roti canai, ada yang beratur nak order roti bakar…dan kakak, silalah cop tempat dengan Opah…hehehhee…supaya dapat makan sebelum mood terjunam ke lautan…. :p



Roti Canai dia ada dua jenis kuah, kari ayam atau kari daging. Roti canai kuah biasa pun ada tak salah aku.


Inilah rupanya roti canai kuah kari ayam. Besar betul ayam dia dan banjir kuahnya. Harga sepinggan adalah RM 6.60. Rasanya sangatlah sedap dengan isi ayamnya yang sangatlah lembut. Inilah killer menu kedai ini.


Ini pula roti canai dengan daging. Harganya adalah RM 4.


Selain dari hidangan roti canai, ada juga stall yang menjual roti bakar telur. Kaedah bakar dia sangatlah semulajadi dibakar menggunakan arang. Cuma aku rasa yang meniaga ini bolehlah rasanya sediakan tong sampah proper sikit untuk buang kulit telur tu…..


Harga satu set roti bakar cam gini adalah RM 3.50.


Selain itu, kami ada juga beli kuih ini dari yang datang menjaja ke sini….aku tak sure nama kuih ini tapi rasanya sangat sedap. Dia macam cucur tapi dicicah dengan jeruk bawang cam ni….


Inilah view dari meja kami. Ini kiranya the other side of the kedai…ceruk ke lorong dalam….


Inilah dia muka masing-masing yang sangat puas dapat makan roti canai yang sedap itu….macam nak kena repeat balik je nanti….hehehhee

Ok, mana lokasinya? Alamat adalah seperti di bawah, senang saja zaman teknologi….search aje di google maps atau gunakan waze…

Roti Canai Jalan Transfer
56 Jalan Transfer
Georgetown
10050 Penang
Malaysia


Waktu Operasi: 7:00AM – 1:00PM | 3:30PM – 7:00PM

Lepas makan, lihatlah kakak...as usual...ish..ish...anak dara pak daus ni...hmmm...


4 comments:

  1. Replies
    1. betul tu anum..bab makan memang syok..dia bab yang xsyok bila tengok berat naik...hahahha...

      Delete
  2. Replies
    1. sedap..memang sedap betul....geram je rasa macam nak g repeat... :p

      Delete

SILA BERI TUNJUK AJAR... ;-)