Pages

OUR JOURNEY OF LOVE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Silalah Klik... TQ

Thursday, December 1, 2016

Harga Sekeping Coklat....

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera….

Mana ahkak menghilang…hehehe…

Tak ke mana…

Wujud lagi..Alhamdulillah…

Last week aje ahkak ke training….suka gila training tu… J

Hari ini nak sembang skit…kisah kesedaran…

Semalam, kita aku melalui salah satu lorong di salah sebuah pasaraya…
Lorong yang selalunya mampu membuatkan aku rambang mata, kalau ada kakak lagilah.

Ini lorongnya…


Saat aku leka memilih…

Di satu bahagian..ada seorang ibu bersama tiga orang anak yg masih kecil…
Berebut-rebut memilih coklat…


Mulut si kecil kecoh meminta dibelikan coklat yang sedap dan banyak macam yang pernah diberikan kepada mereka suatu ketika dulu…pemberian ikhlas dari seorang ibu saudara, begitulah butir bicara yang singgah ditelingaku…


Indah, asyik melihat kekecohan anak-anak kecil…segera teringat pada kakak…
Tiba-tiba aku rasa bagaikan segenap ruang sunyi sepi tatkala aku mendengar pujukan si ibu….

“Kita tak ada duit banyak, kita ada duit sedikit saja…jadi kita beli yang ini sajalah ya…boleh kan anak-anak ibu…”

Rasa bagai dihempap batu ke dada..berat…berat sangat perasaan aku saat itu… spontan airmata laju mengalir…terus aku menunduk dan berlalu…

Jauh disudut hati, aku panjatkan doa…Semoga keluarga bahagia itu sentiasa dalam rahmat Allah…semoga anak-anak itu akan membesar dan memahami kesusahan ibu bapanya. Belajar rajin-rajin, kerja baik-baik…supaya dapat mengubah nasib keluarga…Lindungi keluarga itu Ya Allah….

Aku: Kita selalu rasa kita susah, tapi kita tetap pergi kerja menaiki kereta. Kita tetap kata kita susah, sedangkan kita boleh saja nikmati KFC…kita selalu rasa kita susah, meskipun mampu sahaja menukar baju saban bulan….kita selalu merungut kita susah…walau hakikatnya kita pakai handphone berjenama…. Jadi adakah benar kita susah atau ketamakan duniawi semata-mata? Wallahualam...jom muhasabah diri….




No comments:

Post a Comment

SILA BERI TUNJUK AJAR... ;-)