Pages

OUR JOURNEY OF LOVE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Silalah Klik... TQ

Monday, December 19, 2016

5 PERKARA SANGAT DIBENCI SEWAKTU DRIVING

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera…

Driving. Yes, driving di waktu pagi pada aku adalah waktu di mana mental perlu kuat. Kalau dulu, driving ulang alik dari rumah di Puncak Perdana ke Seksyen 15, Shah Alam adalah waktu paling yang huh, penuh pancaroba. BAtu 3, siapa tak tahu betapa sesaknya jalan sepanjang Batu 3 itu. Mujurlah ada uncle polis trafik yang amat hensem di traffic light nombor 3 masa itu. Hehehehe….


Bila balik Ipoh, aku rasa bestnya. Jalan tak sesak sangat. Tapi rupanya ku sangkakan panas sampai ke petang…rupanya hujan di tengahari..hahahah….
Ok…aku nak meluahkan perasaan ini. Harap semua bersedialah membacanya..hehehe…tapi apa pun ini luahan saja. Aku taklah kata semua pemandu teruk. Cuma ini adalah antara insiden-insiden di jalanraya yang selalu buatkan tekanan darah aku naik membuak-buak….hahahha…

1. Bayangkan kita di simpang jalan. Nak keluar ke kanan. Anda Nampak ada kereta datang dari arah tersebut. Jadi dengan penuh ketabahan, anda pun menunggulah kereta itu untuk melepasi anda. Tiba-tiba, rupanya kereta berkenaan nak membelok masuk arah anda menunggu tadi. Dan pemandunya langsung tak bagi signal okay. Rasa macam nak hempuk aje dia apatah lagi bila melihat wajahnya yang ‘sardin’ aje tanpa rasa bersalah.

2. Anda di satu jalan utama, ada dua lane kiri dan kanan. Anda nak potong tapi tak boleh sebab kereta di hadapan anda bawa kereta di tengah-tengah. Maksud aku tengah-tengah adalah apabila dia berjalan di atas garisan putih pembahagi jalan. Separuh keretanya di lane kanan dan separuh lagi body keretanya di lane kiri. Faham tak maksud yang cuba aku sampaikan ni? Serius geram gila apabila kereta tersebut di bawah pemanduan 40km sejam. Dan anda sedang struggle nak kejarkan punch card. Perghhhhhh…habis berasap telinga aku….

3. Anda nampak dari jauh, traffic light adalah bewarna hijau. Anda cuba pastikan anda melepasi traffic light tersebut. Tapi kereta di depan anda sangatlah teruk bawak kereta kalahkan kura-kura. End up, dia saja yang lepas sebab waktu dia lalu traffic light dah bertukar kuning. Dan stucklah kita di lampu merah kembali. BAyangkan jika junction tersebut adalah four-junction. Berapa banyak turn nak kena tunggu oiiiiiii….

4. Highway. Apa guna lane kanan? Ya betul, untuk memotong kenderaan lain. Jadi, apa gunanya kalau lane kanan bawa slow sampaikan kena potong guna lane kiri? Kalau boleh potong…kalaulah keta lane kiri memang dah slow…cammana? Aku memang sampai sekarang tak boleh nak absorb dalam kepala kenapa bawa slow guna lane kanan highway. Sakit hati bila kita curi pandang dan jalan sangat terbentang luas..kosong di hadapan kereta itu. Sakitnya hati ini…..dan lebih sakit hati bila kita bagi signal nak memotong, kereta di hadapan kita tu buat ‘sardin’ je. Sangat-sangat menyakitkan hati. Rasa nak jerit je…


KE TEPI!!!!


5. Parking. Aku rasa manusia paling saiko adalah manusia yang parking sebiji kereta dalam dua parking lot. Lebih saiko lagi yang jenis parking menyenget melintang bagai. Come on lah, tolonglah bertimbang rasa sikit sekalipun masa parking kereta tu kau actually nak membuang air besar. Cubalah adjust dulu parking kereta itu elok-elok.

Ok, cukuplah aku senaraikan 5 perkara yang paling aku benci setiap kali driving. *now boleh Tarik nafas lega dan pergi minum Ribena sejuk* 

No comments:

Post a Comment

SILA BERI TUNJUK AJAR... ;-)