Pages

OUR JOURNEY OF LOVE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Silalah Klik... TQ

Wednesday, March 4, 2015

Throwback: Sambutan Harijadi kakak yang ke-4 tahun...Kek Frozen katanya...

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera…

Story ni pun dah lama dah diperam dalam simpanan. Memang lamalah sangat ya kengkawan sekalian..harijadi kakak 6 Oktober 2014 yang lalu..oklah kot..baru 4 bulan siaran tergendala..hehhee..sorrylah sebab sangat sibuk..nak godek2 folder lama pun xsempat. Laptop plak masuk ‘bengkel’, selalu pun kena tunggu weekend nak pinjam lap top Incik Daus untuk menulis.

Kisah sambutan birthday kakak yang ke-4 tahun last year ni memang sangatlah mencabar minda aku. Bukan sebab si kakak demand bukan-bukan..kakak tu demand nak Kek Frozen je..hehehe..ini disebabkan tiba-tiba office aku ada buat explorace plak dah..pada tarikh aku dah plan nak buat kenduri segala kat rumah aku. Plannya nak buat kenduri kesyukuran dan majlis tahlil sikit. Aku siap dah call orang khemah. Dah beli segala barang kudap-kudapan..yang masih lagi ada kat rumah aku tu sebahagian darinya. Menyampah betul aku. Rasa nak menjerit sangat2, why..why…!!!!! Huh! Aku bukan marahkan apa, marah dengan org yang suka buat kerja tanpa perancangan. Plan la weii, ini melibatkan semua kakitangan kot..ni main bagi announcement hari ni..tup..tup hujung minggu ni dah kena pergi. Aku tak maksudkan kerja adhoc..kalau kerja adhoc, aku sangat2 memahami situasi tu..ni benda2 kecik yg kita boleh plan kan…

Ok..ok..dah melalut jadi ruangan aku meluahkan perasan plak..hehehe…nak cerita tentang sambutan harijadi kakak kan..so dipendekkan cerita..aku seronok sangat bila Taska Permata kakak bagi tau nak buat sambutan harijadi yang memang jatuh pada harijadi kakak. Jadinya aku slowtalk dengan teacher bolehkah apa kiranya aku jadi penyumbang utama kepada sambutan tu sebab banyak barang dah dibeli. Selalunya setiap 3bulan memang teacher akan buat sambutan macam ni. Kebetulan plak kakak dengan teacher dia aje yang birthdaynya hujung-hujung tahun kan…

Dah confirm, aku pun mulalah pencarian mana nak cari orang buat kek Frozen dekat Ipoh ni..tau jelah..Ipoh kan..aku manalah kenal siapa. Kalau kat Shah Alam dulu, memang confirm aku order dari Kak Mar.. @ Jasmeen Homedelight, ni link dia http://www.jasmeenhomedelight.com/. Cari punya cari..aku jumpalah Little Gems Cup Cakes, ini link blog dia…http://littlegemz.blogspot.com/



Chocolate cake dengan buttercream...ada tabur glitter2 skit...dari segi kerja seni, memang Linda ni kemas dan cermat...


Kek dia oklah pada aku...tapi masih rindukan sentuhan tangan Kak Mar..huhuhuhu...suka sangat sebab Kak Mar tersangatlah kreatif dan selalu aje kata 'OK,BOLEH...' pada setiap imaginasi kek aku..huhuhuhhu...in fact masa adik aku masih belajar kat shah alam, memang aku import kek birthday kakak dari sana...

Ni kek kakak birthday masa 2 tahun..tema masa tu angry bird dengan boboyboy...



Selain dari Kek Frozen tu, aku ada juga order cupcakes dengan tema yang sama. Ini untuk aku bawak ke pejabat sebab birthday ibunya ni pun Oktober jugak..2 Oktober ya..hehhee..so kami haruslah sambut birthday sama2..cute pun haruslah bersama kan...ahaks!



Settle dah bab kek maka aku pun siap2lah apa yang patut. Oh ya…satu lagi demand kakak nak belanja kawan-kawan dengan Kit-Kat. Ok..baiklah anakku. Kakak suka sangat makan Kit-Kat..boleh je celik bijik mata bangun pagi terus “Ibu..kakak nak Kit-Kat..” sabor jelah..tapi mujur mendengar kata, lepas makan coklat, kena berus gigi. Memang kakak ikut jugaklah…sebab aku cakap kalau xgosok gigi nak gigi kena makan dek ulat hitam…hahahha! Jahat ibu ni kan, suka momokkan kakak dengan cerita macam tu.

Awal pagi kejadian, gigihlah ibu bangun pagi. Ibu masakkan sup bebola dengan isi ketam dan sayuran. Then ibu rebus aje spiral pasta tu. Senang kan..hehhee..makanan budak-budak. Kemudian..ibu pun startlah packing..

Kakak pun bukan main awal bangun..mujurlah ibu dah siap sikit barangannya…

Muka kakak bangun pagi..hehehe…



Bangun2, teruja nak ke school..wahhh..wahhh...sayang ibu...hmmm..iyolah wahai anak..I love you 2,3,4... hehhee..


Siap semua, jomlah kakak kita bersiap ke school. Sebelum tu pi ambik Opah dulu..



Birthday girl dengan Opah..memang macam ni la si kakak..berkepit aje kerjanya…kalau Opah ada cerlah usik dia sikit..sure melalak aje..drama queen sangat kan…


Beginilah keadaannya..bersusun makanan...seronok je menengok anak2 ni xsabar2..berebut okay..kakak as usual..observer..dia duduk je kat hujung walaupun kat rumah excited nak potong kek Frozen..bila sampai sekolah..jadi baik benor budi pekertinya..biarkan aje kengkawan yang rebut...



Percaya tak yang dulu arwah abah sempat hampir telan aku hidup-hidup bila aku kata aku teringin nak jadi cikgu tapi aku tak nak ajar sekolah menengah atau sekolah rendah sebaliknya aku nak ajar taska..hahahha..sebab aku rasa bebudak tahap umur 4-6 tahun ni sangat cute bila belajar...hehehhe...


Nengok..betapa innocent aje muka..antara nak nangis dengan try to kentalkan hati dan jiwa raga..hahhaa..! Ni kalau kat rumah..kemain lantang aje kalau marah..kat luar..I is behave okay..hahaha..bagus..ibu suka..jangan tunjuk perangai depan orang okay..nangis guling2 is no no..nanti ibu plak yang marah sampai guling2..ahaks!



Hahhaha..yang dewasa lebih excited...biase tu... ;-) 


Teacher Aisyah..mula2 dulu kakak tak nak masuk school selagi tak nampak muka teacher Aisyah ni..Teacher2 kat Taska Permata Tambun alhamdulillah, semuanya baik, ramah dan mesra...cer tengok kat mana si kakak...hehehehe...


Kakak dalam ramai2 dia memang suka isolate diri...kakak..kakak..


Sekali lagi picture orang dewasa lebih ceria dari birthday girl...



Lagi muka si kakak yang x ada perasaan..ish..ish... 

Baiklah...mari kita sambung kisahnya esok...sambung nanti ek esok... ;-) 

No comments:

Post a Comment

SILA BERI TUNJUK AJAR... ;-)