Pages

OUR JOURNEY OF LOVE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Silalah Klik... TQ

Thursday, March 5, 2015

Part 2: Throwback birthday kakak 4 tahun

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera….

Ok, meh kita sambung entry kita tentang sambutan birthday kakak. Muka kakak yang aku notice sepanjang aku memilih gambar adalah ‘masam’ aje…macam tu la..susah betul nak ekspresi diri bila kami ada di keliling dia. Memang pemalu yang amat sangat. Errr..obviously itu bukan perangai aku…hahaha..aku bukan jenis pemalu tapi bukanlah plak tak tahu malu langsung. Aku ni lebih kepada ceria selalu tapi ada juga waktu dan ketika aku rasa malas sangat nak jumpa orang. Itu jam, aku lebih suka ‘bertapa di dalam gua’…hehhehe..

Alhamdulillah, memang meriah sangat sambutan birthday kakak. Seronok dan terharu sangat melihat anak2 semua gembira. Berapa kali cuba ku tahan airmata..hmm..biasalah, aku ni luaran aje nampak tough, gagah perkasa tapi bila bab anak ni..memang selalu aje mudah menitiskan airmata walaupun adegan tu taklah meruntun jiwa raga sangat…hahahha!

Ok, tanpa melengahkan masa..marilah kita ke kemuncak acara. Nyanyi2 lagu..then potong kek. Semua orang pun sayang nak potong kek ni.. errr…yang golongan dewasa yang sayang actually..macam..alahai…sedihnya, kek ni cantik sangat nak potong…manakala yang anak-anaknya plak, in a mood like..cepatlah..kami nak makan ni..dah lapar ni..hahahha! Tapia da jugak dialog yang aku tak tahan.. “abis dah frozen mati kena potong..” hahahhaa! Those kids, lawak kan…suka sangat dengar dieorang bercakap dan explore…





Dah settle bergambar apa yang patut, kita ke acara selanjutnya iaitu bertukar-tukar hadiah..



Aku selalu pening tiap kali nak kena beli hadiah untuk acara ini..sebab mesti nak terfikir hadiah aku ni akan dapat kat lelaki ke perempuan? Over! Ya, ibu Saffiya Arissa ni memang selalunya over…hahahah…



Kakak dengan teacher ija..


Kakak..nape muka kejung di situ? Cer senyum nampak gigi skit...kakak dapat stationary set/...



Ni Ryan namanya...errmmmm..baru aku perasan kat Little Caliph ni, aku masih belum dengar kakak bercerita satu persatu tentang kawan2 kakak dengan nama masing-masing. Rasa macam tak kenal plak..kat taska dulu boleh kata hampir semua kawan-kawan kakak aku dah hafal namanya... nanti-nantilah tu ek..Insya-Allah...



Kreatif kan, balut bentuk kemeja. Ermmm, kalau Ibu kakak ni yang balut..dapat balut dengan sempurna pun dah kira cukup ok..kalau beli hadiah yang boleh offer service balut sekali..huiiiii..lagilah suka..hahaha!

Sementara semua tengah sibuk2..mehla kita potong kek untuk diagihkan. Macam biasalah..kek ni sangat lembut..jadinya tentu saja bukan tangan aku yang paling tepat untuk memotong…so terpaksalah mak come to the rescue…hehehhee…aku nib ab lemah lembut penuh gemalai memang kurenggg skit..sebab dah biasa lasak-lasak. Amboi, lasaklah sangat kan…



Kakak mengetuai bacaan doa makan. Alhamdulillah….mau dia bacakan. Aku siap bisik2 cakap kat mak, kita jangan pandang dia, jangan pandang..nanti kakak xjadi nak baca..tu yang masing2 bawak haluan jauh2 skit dari kakak… 


Nampak tu..Opah dah lari ke dapur...hehhehe...


Sayu sangat perasaan masa ni..dah besar dah anak Ibu...dulu aku selalu terfikir yang aku takkan kahwin..ni jujur punya pengakuan. Sebabnya aku orang yang sangat 'GILA KERJA'..yang jenis boleh bertapa kat pejabat..aku jenis yang boleh je ganti pak guard kat opice tu..hahhaa..kalau dikira dari segi jangka masa duduk kat office. Bila aku kahwin, seluruh family macam..ermmm..bolehke Along tu? Bila ada anak..lagilah...hahhaa...tapi Alhamdulillah..kakak really change me..memang berubah betullah aku ni...Alhamdulillah...



Hmmmmm comot2nyelahaiiii...makan berjemaah namanya ni... ;-)



Makan kek dulu semuanya...nanti baru ambik makanan lain...


Sedap sangat ke tu...sampai pejam-pejam mata kakak ni...Ya Allah, suka sangat nengok makan ramai-ramai macam ni...macam manalah agaknya kalau ada anak ramai macam ni kan... sure meriah kehidupan... ;-)



Alololo anak comot ibu ni... bam bam ibu selamanya... ;-)



Tangan dah kotor, muka dah comot..saja tayang tangan kat Opah..Opah bukan boleh cucunya ini comot skit..mau didobinya nanti..hehehe...so kakak kadang tu memang sengaja suka mngusik Opahnya ni...


Haaaa..see..see..Opah dah start cleaning programme...hahahhaa...


Teacher kakak..Teacher Aisyah...



Iya..semua orang pun sila..sila..sila semua tunjuk tangan yang disaluti krim kek..hehehee...



Aishhh anak ibu ni..macam ni gayanya suap Opah makan kek..bukan main selamba sangat tu cara duduknya...kakak..kakak...


Haaaa...sungguh-sungguh makan..


Inilah warga kuat Permata Kemas Tambun (Ulu Kinta)...yang tengah duduk di tengah tu..itulah Auntie Noli, towards the end of the year, Auntie Noli tolong hantarkan kakak balik sekolah...thank you auntie...

Alhamdulillah...one year kakak di sini, banyak yang kakak belajar. Aku yang mulanya ngeri, sebab iyalah..kakak mana pernah bergaul. Opah yang jaga. Sebab tu aku insist juga nak hantar kakak ke school sebab kalau boleh aku tak naklah ada adegan kakak lari dari sekolah nangis2 time darjah satu nanti...hehhee..berdoa sangat mintak dipermudahkanlah perjalanan kakak setiap kali masuk sekolah. Aku bukan apa..nanti kakak nangis, aku pun jadi susah..bapaknya bukan selalu ada kat sini...canner nanti kan...

So far di LC pun kakak bertambah suka, lega..syukur sangat dengan perkembangan kakak...

Ok u alls...panjang dah ni...nantikan ucapan syahdu buat buah hati pengarang jantungku ini di next entry ya...ewah!

Till then..adios amigos.. ! ;-) 

No comments:

Post a Comment

SILA BERI TUNJUK AJAR... ;-)