Pages

OUR JOURNEY OF LOVE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Silalah Klik... TQ

Thursday, June 13, 2013

Tempat Menarik di Cameron Highlands: Kea Farm

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Ok, aku rasa macam tak percaya aku berjaya jugak marathonkan segala entry berkaitan Cameron Highlands dengan senafas..hehehe..senafas lah sangat...dah lama tak menaip terus menerus cam gini..memandangkan Incik Daus outstation di hari minggu, jadiknya aku bolehlah buat keja gini..kalau Incik Suami ade, haruslah kita menjadi isteri mithali...hehehhe..iya kengkawa, entry2 ini aku taip dalam satu hari yg sama, dan kemudian aku auto modekan saja publish datenya... *sekadar penerangan kot2 ada stalker yang ingat aku buat keja ini dalam office hour...dussshhhh!!! tajam manikam!hehehhe...* dan memandangkan next week aku bakal oustation selama 3hari...huhuhuh....

So, ini adalah destinasi yang dinanti2 oleh orang cam aku ni..memang suke memborong sayur2 kan...so inilah Kea Farm, Brinchang..tempat di mana kebanyakan hasil bumi dijadikan jualan..

Untuk kami yang stay di EQ, memang sangat convenient di mana kawasan ini adalah dekat, distance walk only...sebab susah gak nak carik parking, sebab dia kat tepi jalan je...



Sorrylah ye kengkawan, tak banyak gambar yang sempat diambik sebabnya aku sibuk nak pilih sayur2..hehehhe..

Kat sini macam2 jenis sayur pun ade..ada kedai yang jual selonggok RM10 (campur) dan ada juga yang boleh dibeli secara pilihan...Antara yang aku borong adalah lobak putih, kincam, ubi manis tu..sedappp..timun kecik...macam2 lagilah...

Selain sayuran, ada jugak dijual strawberry (yang segar dan juga yang dijadikan dried fruits), teh, asam, dan juga bunga ros. Teringat cerita bunga ros ni, aku ingat lagi dulu time aku belajar kat UiTM dulu, time pergi sini, kemain lagi teruja nak beli ros biru. Kali ni pi, Incik Daus tanya, nak tak bunga ros? hahahha, giler tak romantik, siap tanya direct lagi, takde langsung elemen kejutan...dan tanpa elemen kejutan atau keinginan nak rase kecik ati, aku pun jawab..tak naklah..baik belikan aku coklat..heheheh...

Jadinya, bagi anda yang ke Cameorn Highlands, aku cadangkan singgahlah ke sini pada hari terakhir anda..senang, borong2 terus balik....yeeeehhaaaa!



No comments:

Post a Comment

SILA BERI TUNJUK AJAR... ;-)