Pages

OUR JOURNEY OF LOVE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Silalah Klik... TQ

Sunday, June 30, 2013

Bila tak sihat...uhukk..uhukk..

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera…

NOTE: Actually, entry ni aku dah taip last week lagi,dalam hari Ahad malam gitu..tapi memandangkan sibuk sangat, then selasa petang aku dah ke KL outstation, xsempat nak mengedit gambor..so alang2 dah tulis, aku up gakle entrynya..heheheh...bayangkan anda membaca sambil flash back apa yg berlaku kat aku dalam dua minggu lepas...heheheh...njoy!

Alllooowww sume…seminggu nampak gayanya tak dihadap belog ini..aku sangat sibuk dari last week, out station dan sgala..end up tak sihat juga…so Jumaat that day, last meeting was in UTC Perak, aku dah sangat2 tak larat..rasa tolak badan je nak jalan. Incik Daus as always, dah seminggu outstation..kali ni ke Pulau Pangkor..jadinya, aku mintak tolong my colleague Nisa to send me to UTC, gile tak larat sangat. Kebetulan dia half day, so she dropped me there after Incik Daus promised to pick me up there around 5.30pm..kalau tak sape plak nak ambik aku balik, angah pun keja gak, mau plak nak merempit ngan si adik…

Then malam telan ubat, tarik selimut…zzzzzzzzz….I need to sembuh okayyy…started next Monday, ada meeting nun jauh di Manongh, K.Kangsar and will be in KL from Tuesday to Friday…training okayyyy…would u imagine my hectic schedule? Dan dalam masa yang sama surviving as a mother? Incik Daus most of the time tidak berada bersama kami, banyak kejanya nak kena diselesaikan before Ramadhan. Dulu, I use to stress out because of this jauh-jauh things. Tapi as the time goes by, I told myself to live it with the flow..kind of I’m a Survivor gitu…huhuhu… *kasik tabik spring sama diri sendiri*..ahaks! He went out to find the rizq for us… (tapi bila time tak brape nak positif, adelah gak, perdebatan sepoi2 bahasa…hehehehhe)

So sepanjang weekend, I told him…

Me :           Rasa tak larat sangat..letih semacam..

Incik Daus: Takpe, rehat je..I’ll be the chef of the house..Cleaning and everything..( not to mention cuci ‘yak’ kakak juga…heheheh)

Me:          *Giving him a BIG SMILE…huhuhuhhu… (kena berlakon tak sihat selalu ni…ahaks!)

So, inilah hasil masakan chef jemputan minggu ini…Incik Daus.. (lauk ikut selera tekak chef…hahahha!)


Hari Ahad plak, chef telah masak kacang panjang masak kicap sama telur dan juga ikan goring. Untuk kakak, ada ubi kentang goreng dan telur hancur. Paginya Chef bakar roti arab makan ngan sambal sardinn..walaupun dimasak terus dari tin (hanya ditumiskan bawang je..)..tapi oklah…heheheh..tapi gambor aku tak sempat nak ambik..

Selain itu, inilah kejanya, melayan si kecik..




Hebat nak main gitar, sekali nak tau tak lagu ape yg anaknya nak Incik Daus nyayikan,heheheh..aku dah nak tergelak dah..jenuh Incik Daus usaha menukar lagu tapi kakak tetap nak bapaknya main gitar sambil nyanyi lagu “Nenek, nenek si bongkok tiga…” kih!Kih!kih! Bagai nak terburai isi perut aku tahan gelak okayyy…


Selain  main gitar, 'kakak' sangat suke mewarna dan menulis...celik2 mata je dah ngadap buku2 dia..lepas tu akan paksa aku ngan Incik Daus jawab, cantik tak kakak buat? So agak2 ape jawapan kami..heheheh...tentulah cantikkkk!!! adeyyy..anak2.. ;p

Anyway, to my dearest Incik Daus, I always know, genetically (kemain lagi vocab nye…) I am married to a man yang tak romantik langsung (and when you try to be..aku plak akan tergelak2 kelakar..hahah, sebab kelihatan sangat poyo…ampunnnn…. *sambil cium lutut*)..tapi you trying so hard to accomplish our needs..to be exact, our long wishlist… *sambil aku ngan kakak tersenyum2 siputt..heheheh*

Thank you so much for your understanding, love and cares….We always LOVE you Bapak!!! ….


*Oh ya, walaupun minggu sudah agak ‘stress’ dan penat untuk dilalui tapi ada jugak benda2 hebat dan indah yang aku rasai, pertamanya apabila aku menerima titipan ringkas ucapan terima kasih oleh my previous trainee for segala ilmu dan pengalaman yang aku kongsikan. I always believe by saying thanks you can do miracles… ;p dan satu lagi adalah kejutan panggilan telefon from my long long best frenz Ijan…yes, ia membuatkan aku tersedar betapa aku telah lama di sini…. Hmmmm….

No comments:

Post a Comment

SILA BERI TUNJUK AJAR... ;-)