Pages

OUR JOURNEY OF LOVE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Silalah Klik... TQ

Saturday, June 15, 2013

Menarik di Cameron Highlands: Food & Random

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Baikkkkllllaaahhhh...ini merupakan entry terakhir kisah Cameron Highlands..saja, random2 pictures...

Hari pertama kami di Cameron, agak memusing jugak kami mencari tempat makan...so kami pilih kedai makan di selekoh selepas Hotel Rossapasadena...kedai Tom Yam...


Inilah menu kami...dari atas (mengikut putaran jam), daging goreng kunyit, tom yam pok tek, ayam masak sos, kailan ikan masin dan telur dadar goreng.

Semua ini tak salah aku dalam RM 40 ++++.

Rasanya, oklah pada aku..especially daging goreng kunyit dan kailan ikan masin...kailan rangup dan tak pahit..just nice blend with ikan masin...


Then hari kedua dan ketiga..inilah destinasi makan kami...dekat Pekan Brinchang, berhadapan dengan food court area, satu baris dengan Rainbow Hotel, Kowloon Hotel dan Parkland Hotel... semua tu...pada aku makanan dia memang sedap terutamanya Tom Yam Pok Tek die..feeling abis...hehehe...kat sini tom yam dah macam peberet aku...makan waktu sejuk2 ujan plak tu...sebabnye cuaca kat Cameron ni dah tak sesejuk dulu, kirenye tak perlu nak pakai sweater bagai pun ok..melainkan waktu ujan dan tengah malam, terasa jugaklah sejuknya...

Restoran Idaman Aika namenye..



Ini menu yang kami order.. Tom Yam Pok Tek..terbaik kat lidah aku...


Kailan Ikan Masin..pun aku suke...sedap, rangup..dan tak pahit..agaknye memang kailan kat atas ni takde rase pahit mcm kebanyakan kailan kat sini...adakah lidah aku je yang mengada makan kailan kat sini je yg tak pahit...


Kerabu Sotong, pun aku suke...masam, rangup sayur dan pedas cili padi tu bersatu...


Kakak yang masih setia dengan sarung tangannyer..heheheh


Inilah di antara hotel yang ada di Pekan Brinchang..kirenye budget hotel...



Kalau ada yang nak datang ramai2, mungkin apartment adalah pilihan yang tempat, sempatlah aku ambik gambar ni..mungkin leh dijadikan panduan pada sesapa yang nak sewa apartment....


Selain itu pesanan aku, kalau stay di Brinchang ni, adalah sangat advisable untuk sediakan duit secukupnya sebab ATM hanya banyak terdapat di Tanah Rata (yang mengambil masa 15-20 minit dari Brinchang)...Kat Tanah Rata ada Maybank dan juga CIMB (kat area Starbucks).

Kalau di Brinchang, hanya ada Bank Rakyat tak salah aku...

Kedai makan, banyaknya memang di Tanah Rata..maksud aku jenis2 yang ada namalah macam Starbucks dan Marrybrown.

Sekiaaaaaaaannnnn...huh lega, dah settle!



No comments:

Post a Comment

SILA BERI TUNJUK AJAR... ;-)