Pages

OUR JOURNEY OF LOVE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Silalah Klik... TQ

Friday, January 10, 2014

2014: Sasaran dan motivasi....Bismillah....

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Hari ni dah pun melewati hari ke-10 dalam tahun 2014.
Bila dulu-dulu setiap kali tahun baru, sure semua orang nak tanya tentang azam tahun baru dan sebagainya. Tapi aku lebih suka menggelarkannya sebagai ‘target’ atau ‘sasaran hidup’, dan pada aku tidak semestinya ‘target’ ini boleh dilakukan setahun sekali. Kalau perkara yang simple, setiap bulan pun boleh kan. Let say to aim something for next month or next few months.

Alhamdulillah, tahun 2013, berakhir dengan macam-macam hal. Banyak yang dapat kami mulakan dan tahun 2014 ni lebih kepada nak ‘polish’ segala hasil 2013 menjadi lebih cantik.

Jadinya target tahun 2014 ini adalah..nak settlekan hal rumah kami..termasuklah menyiapkan isi dalamnya..dengan harapan dapatlah kami menjemput kaum keluarga berhari raya di rumah kami nanti..Insya-Allah.. sebagai langkah pertama..mulakan tahun baru dengan peti sejuk baru..hahaha..motif sangat…


Aku memang dah lama mengidan nak fridge kaler hitam cam gini..akhirnya..alhamdulillah..rezeki dimurahkan untuk kami memilikinya di awal tahun baru..Thank you so much Incik Daus for belanja your wife with this fridge....suka..suka..suka sangat! Hehehehe....




Itulah target paling besar tahun ini..siapkan rumah….dan selesaikan segala urusan berkaitan rumah ni..



Yang lain-lain target  mungkin…

Rindulah bentuk badan cam gini..hahaha…Insya-Allah…mohon dimurahkan rezeki..ammmiiinnn…




Dan untuk 2014 ini, aku juga menaruh harapan yang tinggi untuk perniagaan keluarga yang dimulakan ini semakin maju dan berkembang. Insya-Allah, nanti aku akan up satu entry khusus tentang business kuih muih frozen ni..



Lagi..apa lagi yang aku harapkan ya..errrmmm...aku cuma berdoa sangat-sangat semoga Allah kuatkan kesabaran aku dalam menghadapi segala dugaan yang mendatang termasuklah dugaan manusia keliling yang kadang-kadang penuh dengan P.H.D...Allahuakbar..mohon dilindungi dan dikuatkan semangat yang ada...

Dan semoga dimurahkan lagi rezeki kami sekeluarga..rezeki terus berkasih sayang juga....sehingga ke Jannah..ammmiiinnn..

Sihat itu rezeki
Bahagia itu rezeki...
Berkatilah kehidupan kami dan sahabat-sahabat kami Ya Allah..


No comments:

Post a Comment

SILA BERI TUNJUK AJAR... ;-)