Pages

OUR JOURNEY OF LOVE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Silalah Klik... TQ

Monday, February 4, 2013

Jom Tengok: The Blind Side

Assalamualaikum & Salam Sejahtera...

Sat jaa, dah Isnin kembali. Aiseyyyy! Ermmm, last week Jumaat pun aku dah cuti. Rancangan awalnya nak ke satu tempat ni, tapi terpaksa ditangguhkan dulu buat sementara waktu. Tapi sebabkan aku malas nak cancel cuti, aku pun cuti jugaklah. Incik Daus pun cuti.

Incik Daus: Nak kuar jenjalan ke?

Aku: Macam malaslah. Macam nak duduk rumah (baru perasan betapa lamanya aku tak mengadap TV, hatta menonton wayang sekalipun. Last film was the 'Seefood').

So, kami pun melepak jerlah sambil aku selongkar segala koleksi DVD yang kami ada. Banyak juga yang tak ditengok pun. Aku akui banyak benda yang aku dah tak buat semenjak adanya anak ini. Setahun pertama segalanya tentang kesihatan 'kakak'. Masuk tahun kedua, masih sibuk awasi segala perkembangan tumbesaran dia termasuklah menyudahkan segala imunisasi wajib dan tambahan. To be honest, now only I can feel so relief and started to missed the activities of my own like this, blogging. ;p

Jadinya, lepas solat Jumaat, 'kakak' pun menunjukkan tanda-tanda mahu tidur..setelah main 'pewwwooootttt'..heheh..one of her habit, a must do before going for bed is 'main pewwwoooottt'. 'Kakak' akan minum susu sambil main pusat/perut aku. Aku pun tak sure mana dia dapat habit ini tapi yang pasti selepas dia tak breastfeed lagi. Baru beberapa bulan ni tak salah aku. After she slept, maka ibu dan bapaknya pun....

Melayan...






Ok, aku memang suka nengok cite cam gini. Suka juga dengan lakonan Sandra Bullock ni. This is also one of the true story base on now-NFL player Michael Oher and the family that adopted him when he was a homeless teenager. Sebelum difilemkan, kisah ini pernah dibukukan oleh Michael Lewis, “The Blind Side: Evolution of a Game".

Filem ini dah lama ditayangkan iaitu pada tahun 2009 lagi dan aku pun memang dah lama dah beli DVD ini, sekarang baru dapat masa nak tengok. Could you imagine how busy I am before? (kunun2... ;p). The Blind Side is both written and directed by John Lee Hancock (Hard Time Romance, The Rookie, The Alamo).

Aku sukalah citer ni...dia banyak berkisar tentang hubungan kekeluargaan dan juga bagaimana seharusnya kita menjaga hubungan baik sesama manusia. Dalam 'kerasnya hati' Leigh Anne Tuohy (watak yang dibawakan oleh Sandra Bullock), ada juga sifat kemanusiaan yang tinggi dalam dirinya. Dan aku sangat suka di mana wataknya digambarkan sebagai...

"She's an onion, you have to peel her back a layer at a time..."

Kirenye Michael Oher ni dulu hidup pun ala2 merempat..dia tak pandai menulis tapi daya ingatan dia kuat..dan dia juga sangat menghargai kasih sayang walaupun mak dia dulu abaikan dia. Sandra Bullock ni la yang banyak bantu dia sampailah dia berjaya. Wokey...gitulah serba skit tentang kisah ini. Tapi yang paling best, sesi nontong wayang itu sambil2...

Menjamu...

dah lama weiii, tak makan ni..dulu hebat kot kalau dapat makan cornetto ni..hehehe...

No comments:

Post a Comment

SILA BERI TUNJUK AJAR... ;-)