Pages

OUR JOURNEY OF LOVE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Silalah Klik... TQ

Tuesday, February 12, 2013

Jom Makan Best di Ipoh: GREENTOWN DIMSUM CAFE IPOH...HALAL untuk dicuba!


 Assalamualaikum & Salam Sejahtera..

Alllooowww..harap-harap masih belum terlewat untuk mengucapkan Selamat Tahun Baru Cina kepada masyarakat Cina di mana jua anda berada.. ;-)

Memandangkan masih lagi mood tahun baru cina, aku nak update tentang DIM SUM. Hmmm..aku memang sangat suka makan Chinese Food... (errrrr...walaupun kulit tak berapa nak cerah...hahahah!) Dua minggu lepas di pagi Sabtu yang indah (of co indah sebab cuti...hehehe)..maka aku dengan Incik Daus terasa nak makan apa ek for brunch. Macam bosan plak nak makan nasi lemak, roti canai, mee kicap ke ape....tekak aku plak terasa nak makan something yang simple tapi lain...(sebulan sekali, memang akan ada hari yang citarasa aku merepek sikit..huhuu...)..so aku pun nekad 'menggoogle'..then aku terjumpa review tentang tempat makan ini...


Terujalah aku..sebab dah lama jugak tak melayan Dim Sum. Yang lebih membuatkan aku teruja sebab Dim Sum nya HALAL..nampak tak logo itu..ewah! Bila pergi restoran ini barulah perasan bahawasanya restoran ini pernah direview dalam Program SARAPAN TV 3 itu..oooo..finally we found this place!

Jom..jom..masuk makan...ini di antara menu yang ada...boleh pilih sampai rambang mata...


Anak-beranak yang sangat teruja!..Yeayyyyy!
Aku mulalah 'naik hantu' rase nak order semua..aku rasa sure time ni Incik Daus rase macam nak tarik je menu itu dari tangan aku...heheheh...kesian ngan Incik Daus, semenjak kawin ngan aku, semua selera aku yang dia tak pernah suka nak makan pun kena makan...macam Sushi..dim sum ni ha..haaa, barulah SERASI, SEHATI SEJIWA!.. ;-)

Ini yang kami order...

BLACKPEPPER SIEW MAI

DIM SUM SET 1

FRIED BEANCURD ROLL...ini memang sedap....

FRIED LOTUS SEED BALL...

Campuran lotus seed ngan isi daging...inti macam karipap..tapi manis , xpedas..first time try sebab akakwaiter tu recommend..makan lebih dari satu akan rasa muak sikitlah melainkan yang suka manis...


FRIED RADISH CAKE..

Ini antara favorite aku..kat mana ada menu ini mesti aku akan try.....Dekat sini, rasa dia oklah..but  I had taste  better before...sebab kek dia kurang, tauge yang banyak, mujur tauge tu gemokks2 dan segar...hehehe

Selain itu, kami ada order lotus seed pau ngan red bean pau. Pau dia pada aku memang best sebab sangat gebu dan lembut. Serasi dengan inti dia. Memang enjoy makan di sini..lepas ni boleh cuba menu lain plak...long list to try....


ALHAMDULILLAH....... 
Pada sesiapa yang nak pergi, meh kita share lokasinya:


Greentown Dim Sum Cafe
No 10, Persiaran Greentown 4,
Greentown Avenue,
30450 Ipoh.
Tel:05-255 2010, 012-569 8876
Business hours: 8am-9pm (closed Tuesdays)

Ala..dekat area Greentown Business Centre itu...berdepan dengan office PTPTN.

4 comments:

  1. Replies
    1. Hawa..hari-hari makan kat sana? Awak kerja dekat area situ ek...lama dah tak repeat makan kat sana..ingat nak pergi la nanti..suka pau lotus dia tu...lembut aje..

      Delete
  2. Replies
    1. Julia...trylah...sebab kat Ipoh ni macam susah juga nak cari Dim Sum yang halal..atau mungkin sy yg tak abis explore lagi tempat lain... ;-) nanti lehla share experience makan2 itu... ;p

      Delete

SILA BERI TUNJUK AJAR... ;-)