Pages

OUR JOURNEY OF LOVE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Silalah Klik... TQ

Tuesday, May 20, 2014

CPUV Nuffnang dan kisah menulis blog

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Ishhh, nak cerita terasa malu..tapi macam nak share juga akan terujaan di hati ini..

Aku mula try nak menulis blog dari tahun 2009 lagi, tapi waktu itu sekadar hobi. Dan tak boleh nak aktif sangat sebab takut ada conflict dengan kerjaya aku waktu itu. Then, tahun 2010, macam-macam hal yang berlaku, aku gagalkan pun nak menulis dengan jayanya.

Aku kembali aktif menulis, tahun 2013, setelah setahun aku berkhidmat di tempat baru. Menulis blog waktu itu pada aku sebab aku rindu nak menulis kot. Bila dah kerja di tempat baru ni...aku rasa lebih bebas. Dan tak terikat pada 'Akur Janji' kerjaya terdahulu...heheheh....tapi aku pelik skit..aku taklah sangat hebahkan tentang blog aku ni di kalangan rakan pejabat. Mana yang tahu, tahulah. Sebab rasa malu kot..hahahah...lawak! Walhal dulu memang kerjanya pun menulis kan...

Semenjak aktif tahun 2013, banyaklah aku ambik tahu tentang Nuffnang. Dulu tak sempat nak khatam mengenai Nuffnang. Baca dan kongsi seronok tengok blogger yang banyak jana pendapatan melalui Nuffnang. So aku pun dengan gigihnya, mendaftarkanlah blok aku ini dengan Nuffnang. Sambil dalam hati pasang cita-cita nak tambah follower dan sebagainya. Alhamdulillah..follower bertambah 5 orang last year...pada aku dah hebat sangatlah sebab like I said, aku tak hebohkan tentang blog ini di FB dan sebagainya..kadang-kadang aje aku link kan ke FB aku...sebab aku teringin nak dapat lebih banyak kawan baru dengan berblogging..melihat satu lagi perspektif kehidupan..ewah!

Dan tahun ini aku harap semangat aku kian hebat..apatah lagi iklan CPUV dari Nuffnang mulai masuk...tahun 2014, ada dua BE ni...walaupun akhir jumlahnya taklah sebanyak blogger famous amos yang lain..hehehhe..tapi pada aku, this is way too good for a start...


Itu kat atas iklan Whisper, waktu mula-mula ditempek di blog aku...


 Print screen di atas, aku ambik hari Ahad malam..iklan masih on going..dan Alhamdulillah, ada peningkatan...

Alhamdulillah...

Untuk yang rajin singgah dan membaca blog aku ini..sama ada anda follower atau silent reader..aku mengucapkan ribuan terima kasih atas sokongan dan jasa baik anda. Aku akan cuba untuk berblog-walking dengan gigih lagi..dan siapa-siapa yang follow blog aku ini, Insya-Allah, aku akan follow kembali..kalau nak aku follow dengan lebih pantas dan tangkas..hehehe..silalah tinggalkan link anda di entry ini ya...

Mekasih kengkawan...tatatititutu...


No comments:

Post a Comment

SILA BERI TUNJUK AJAR... ;-)