Pages

OUR JOURNEY OF LOVE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Silalah Klik... TQ

Tuesday, November 5, 2013

Selamat datang Awal Tahun..Maal Hijrah...

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Hari ni permulaan hari yang baru bagi tahun Islam...semoga menjadi permulaan tahun yang serba indah buat kami sekeluarga..Insya-Allah...

Maafkan aku ya blog, lama sangat rasenye meninggalkan blog ni tanpa cerita..maaf juga kepada kawan-kawan yang singgah, asyik terbaca cerita yang sama je tak berganjak-ganjak..hehehe...

Seriously, terlalu banyak yg berlaku sepanjang aku mengabaikan kejap blog aku ni. Aku penat sangat2, di Pangkor saja dah berapa hari. Kalau pergi bercuti, syoklah skitkan..ini pi kerja...heheheh..tapi banyak yang aku belajar sepanjang berada di sana. Dan banyak jugak hal yang menyakitkan hati. Tapi tak mengapa, ujian je semua tu..cewahh!!!

Ok, hari ini plan pagi-pagi ke pasar sebab aku teringin sangat nak masak asam pedas..dah dekat 3minggu kot asyik keja sabtu ahad. Then kami singgah breakfast. Kat sebelah meja kami ada pasangan suami isteri warga emas, memang dalam lingkungan umur 60-70 la jugak...suke aku tengok, masih pakai baju warna sedondon dan bile jalan, si suami masih memimpin tangan si isteri, masih membukakan pintu kereta untuk isterinya...Alhamdulillah, sejuk mata aku melihat..sambil mendoakan supaya hubungan kami juga melalui saat-saat begitu.. Insya-Allah...

Dan lepas pandangan mata aku pada pasangan itu, aku ternampak plak seorang nenek berpimpin tangan dengan cucu perempuannya sambil sebelah tangan lagi menjinjing bakul. Pulang dari pasar juga rasanya. Sambil lalu di depan kedai makan yang kami makan ni, sambil mata cucunya memandang sayu ke arah orang ramai yang sedang sibuk menjamu selera. Adulahai, sayu, hiba terasa hati. Meski apa pun tanggungan anak itu, Ya Allah, permudahkanlah rezeki bagi mereka...aminnnn...

REZEKI, ya, bukan mudah untuk mencari rezeki. Apa pandangan anda semua tentang pencarian rezeki ini? Aku ingat lagi pesanan seorang ustaz sewaktu aku hadir ke satu kursus, mencari rezeki ini samalah nilainya dengan mencari keredhaan Allah. Aku kadang-kadang menjadi sangat takut. Iyalah, bukan berapa nilai baki gaji yang menjadi ukuran, sebaliknya kita lupa kepada keberkatan dari rezeki yang kita perolehi. Entah cukup setimpal atau tidak usaha aku bekerja di mata Allah? Apa setiap sen dari sumber pendapatan yang diperolehi ini berkat di sisi Allah...itulah yang sewajarnya kita jadikan paksi dalam pencarian rezeki.

Maaf jika perkongsian ini lebih bersifat dari hati, mungkin kerana apa yang berlaku di persekitaran kerja aku lately buat aku tiba-tiba terfikir. Ya, kita adalah manusia, yang tak pernah sempurna. Justeru, dari terus memandang salah orang lain, semoga kekhilafan itu menjadi iktibar buat diri kita sendiri...Insya-Allah...

So ok, tak mau diusung mood melankolik...meh kite tutup entry dengan gambar kakak riang gembira main sementara menunggu ibu shopping ikan dan sayur...



Siap nak main sambil galas beg angry bird pink dia...hmmm..baiklah anak... ;p

No comments:

Post a Comment

SILA BERI TUNJUK AJAR... ;-)