Pages

OUR JOURNEY OF LOVE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Silalah Klik... TQ

Wednesday, October 7, 2009

DIRI,HIDUP,AKU?

Minggu yang sukar, hati yang rawan, emosi yang turun naik seadanya. Alhamdulillah, akal masih mampu menstabilkan perasaan..Ku fikir dan terus fikir mencari kepuasan dalam diri. Jika ketawa, gembirakah? Jika menangis, terubatkah?

Hidup ibarat kanvas yang harus dicorakkan dengan warna-warna indah meskipun sesekali perlu tercalit nuansa hitam menandakan mendung sebuah kehidupan. Bila dilanda masalah, jangan pernah mengalah. Itu aku yang dulu, sentiasa mahu bangkit dan menongkah arus. Entah mana hilangnya diri itu?

DIRI..tidak lagi sekuat dulu, mengapa? Sukar utk aku tafsirkan. Menyesalkah dengan hidup? Tidak, malah aku bangga menjadi aku. HIDUP aku yang membentuk aku ke tahap ini. Cumanya, mana perginya segala semangat bersaing itu? Meniti usiakah aku kerana gagal menghadirkan kembali obor itu?

Aku inginkan perubahan

Aku inginkan satu lonjakan baru

Impian sering terhalang dengan tanggungjawab

Tapi aku tidak mahu menidakkan tanggungjawab itu..

Justeru, mengapa aku rasa sudah tak mampu lagi memikulnya?

No comments:

Post a Comment

SILA BERI TUNJUK AJAR... ;-)