Pages

OUR JOURNEY OF LOVE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Silalah Klik... TQ

Thursday, October 15, 2009

Mana semua orang nak g ni?

Pagi ini ..sekali lagi aku meredah kesibukan federal highway untuk menambahkan lagi ilmu kesihatan aku. Aku terdamparlah terkelip-kelip memerhatikan manusia lalu-lalang di lobi PJ Hilton. Sibuk! Apalah agaknya aktiviti semua orang? Kerja atau ada yang asyik bercuti di sini. Kalau bercuti, alangkah syoknya!

Event yg patut aku attend sekitar jam 9.00 a.m. Apa nak buat? Mujur aku bawak lap top, dapat jugak aku mengisi masa bosan yang ada. Apa isu hari ini? ‘Mental healthcare’, entah kenapa aku begitu berminat untuk terus memahami isu ini. Hmm…mungkin dek kerana masih terpengaruh kuat dengan skop kerja arwah abah agaknya.

Aku masih di depan ‘Caffe Cino’, memerhatikan manusia berbilang bangsa dan aku yakin dari segenap pelusuk rantau jua. Semua mengejar waktu, hingga buat aku terfikir..bila agaknya mereka bersantai? Hujung minggu? Buat yg dah bekeluarga aku rasa tentu masih sibuk dan terus mengejar waktu. Bukan sahaja tubuh, minda juga perlu direhatkan. Kalau tak, STRESS sajalah yang sering terluah dibibir. Hujung minggu bagi aku wajar dijadikan hari utk kita men’DELETE’kan segala mak nenek yang tidak penting untuk difikirkan. Pergi tengok wayang ke, jalan2 cari makan ke..barulah syok! Sungguh, aku sendiri teringin sangat nak keluar dan kosongkan fikiran. Mana taknya, hujung minggu kali ini benar2 menguji diri. Tapi, bukankah itu satu keberuntungan kerana aku masih terus diuji menandakan aku perlu lebih hebat mengasah kesabaran diri? Syukur alhamdulillah kerana ujian inilah yang semakin membentuk ‘corak’ otak ku ini, taklah static jer bentuknya.. boleh ek? J

No comments:

Post a Comment

SILA BERI TUNJUK AJAR... ;-)