Pages

OUR JOURNEY OF LOVE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Silalah Klik... TQ

Friday, October 16, 2009

Kisah seorang PEREMPUAN

Aku lihat perempuan itu..
Matanya kuyu..terpalit segala kepayahan..
Aku terus perhatikan dia..
Dia senyumlah..sesaat kemudian dia ketawa..
Happy aku rasa..

Aku terus lagi melihat perempuan yang sama..
Kusut betul fikiran dia..
Terkemut-kemutlag memikir..
Mana taknya berkerut dahi dia..
Terasa macam berat sangat penanggungan..
Apalah agaknya ya..

Perempuan itu masih belum mahu pergi dari mataku..
Apa terus-terusan dia begitu..
Ketawa, menangis dan ketawa kembali..
Wajahnya tidak kusut tetapi mencerminkan liku hidupnya..
Cuba disembunyikan di sebalik rias indah..
Argghhh..terlihat jua..

Aku kemudiannya tak mampu menahan lagi..
Aku katakan pada perempuan itu..

"Sabarlah kau menempuh dugaan..ini tanggungjawab yang bukan mudah tetapi seharusnya kau galas..Ketawalah terus dengan kepayahan, moga hasilnya nanti lumayan utk dituai..dan teruslah merias wajah jika itulah warna kehidupan yg kau cuba sembunyikan..dan jgn pernah keringkan tanganmu dengan doa krn di situlah letaknya KEKUATAN'...

No comments:

Post a Comment

SILA BERI TUNJUK AJAR... ;-)