Pages

OUR JOURNEY OF LOVE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Silalah Klik... TQ

Wednesday, September 30, 2009

Aku yg berani akhirnya...

Hmmm..hari ni masuk opice smula setelah lama bercuti..memang terasa malasnyer tapi kenangkan keje yg banyak, dan cuti yg tak brape nak ade ni..aku pun g la keje.. :-) Macam2 jadi raya ni..dan satu darinyer..smalam sampai dahler tengah malam..malam ke awal pagi ek..hehehe..dah elok kat bawah umah, kunci umah plak tertinggal kat ipoh. Boleh gitu? sudahnye terpakselah hubby aku dgn konco2nyer (adik & sepupu die) ..menyamun di rumah sendiri. Habis sume jiran2 bukak pintu..Alhamdulillah, aku ada jiran2 yg prihatin. Aku pun tak tau macam mana leh tertinggal..rasenyer takde bawak kuar pun kunci tu..takperlah...

Dan ahad lalu, aku g mengurut...setelah sekian lamanya aku ingin berbuat demikian. Orang kata urut ni elok, nak2 aku rase dah banyak gile angin dalam badan ni. Aku urut kat ipoh, Pusat Rawatan Cinta' name tempat tu..kat dalam Giant tu jer..sambil urut sambil die explain masalah badan aku yg semakin lemah ni...aku pun cubelah dengar sambil tahan sakit bile ade 'point' yg mengena..then kakak tu pujuk aku berbekam. Katanya, lagi cepat utk buang angin dan darah kotor. Badan aku dah terlalu banyak angin, sebab tu blood flow aku lemah. Ntahlah macammana, aku setuju. Aku berbekam? Biar betul! Betullah..dan memang betul kata akak tu yg mengurut lagi sakit dari berbekam. Berbekam ini adalah di antara amalan nabi dan elok utk mengeluarkan darah kotor, memperbaiki sistem tubuh dan juga membuang toksik. Sel darah kita akan mati setiap 3 bulan dan inilah yg akan berubah jadi toksik. Jika dibiar tanpa dikeluarkan, badan leh jadi lemah. Berbekalkan semangat yg tak berapa tebal, takut jer yg lebih, aku buatler jugak. 7 bekam kesemuanya. Aku diminta selawat sepanjang proses tu..tak lama..setengah jam jer..dan aku tengok darah kotor tu..

Aku rasa alhamdulillah, lepas tu badan terasa ringan dan proses pelawasan bertambah baik. Kakak tu bekalkan aku dengan herba madu lebah asli utk diminum bersama air suam bagi melancarkan kembali aliran darah. Kenapa aku jadi berani? Mungkin krn 'ikhtiar' itu menjadi nadi keberanian aku..insya-allah..

No comments:

Post a Comment

SILA BERI TUNJUK AJAR... ;-)