Pages

OUR JOURNEY OF LOVE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Silalah Klik... TQ

Thursday, September 29, 2016

Jom Jamu Selera: Nescafe Tarik Kaw-Kaw Kasi Buih Paling Sedap di Ipoh...

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera…

Life must go on…sebabkan aku adalah manusia positif, marilah kita bercerita tentang benda yang aku suka…yeahhh!! Apa yang aku suka? Nescafe Tarik Kaw-Kaw Punya…. Hehehe….


Aku dengan kaffein memang bagaikan lagu dengan irama, tak mungkin dapat dipisahkan…hehehhe…jadinya Necafe Tarik Kaw-Kaw Kasi Buih ni (errr…kami yang bagi nama macam ni, tiap kali order sure sebut mcm ni), memang di antara minuman kegemaran kami.

Nak tau ke kat mana lokasi?

Ok, lokasinya adalah di belakang Tesco Extra berdekatan dengan Tasek. Bagi yang tak biasa, di Ipoh ini ada dua Tesco. Dua-dua pun namanya Tesco Extra. Satu adalah berdekatan dengan Aeon Kinta City manakala yang aku maksudkan ini adalah sebelum ke Taman Anda, Tasek dan sebagainya. 

Nama kedainya adalah tadaaa….




Ye, Restoran Gany. Selain Tesco, restoran ini juga berdekatan dengan Maybank dan juga Hotel Indra. Kalau nak guna waze, silalah guna alamat Hotel Indra ini pun boleh… 20-24, Laluan Tasek Timur 1, Pusat Perdagangan Tasek Indra, 31400 Ipoh, Perak, Malaysia.

Mari kita teruskan dengan gambar-gambar minuman yang pada aku sangat menggegarkan jiwa raga…




See, semuanya berbuih tinggi kan. Air dia sedap, pekat dan tak terlalu manis walaupun buih dia meninggi. Aku kalau orang bancuh nescafe tak kaw…tak bestlah. Selain Nescafe, milo, teh..semua pun boleh kasi tarik..mention je kat dia nak sejenis yang tarik ada buih punya...

Selain daripada air, menu best pada aku kat sini adalah Maggi Sup dia…hahhaa…


Biasalah kan, makan kedai mamak, menu typical mestilah maggi goreng atau maggi sup…

Menu nasi campur kalau kat sini, kurang skit..pilihan tak banyak. Menu lain, biaselah...roti, telur separuh masak..xlah meletup sangat semeletup air dia...hehehe



Berapa kerap kami ke sini? Errrrr…kadang tu like every weekend…hahhaha..semata-mata nak minum air je…poyo kan?

Tak caya..meh aku kompilasikan gambar-gambar kami…hehehhe



Kakak dan bapak….sweetlah sangat…


Aku dan Daus…ni kategori masam manis…hahahahha…



Kadang-kadang, dengan mak pun kami bawak sekali….


Cuma kekurangan dia, tempat dia xbanyak….so kadang bila full house, nak kena tunggulah…apa pun, kalau nak cuba, amatlah dialu-alukan...

Ok friends, sign out dulu ya..sharing is caring... ;-)


No comments:

Post a Comment

SILA BERI TUNJUK AJAR... ;-)