Pages

OUR JOURNEY OF LOVE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Silalah Klik... TQ

Tuesday, September 27, 2016

Go and GET A LIFE, will you?

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera…


Maaf ya kawan-kawan, entry hari ini agak berbaur luahan perasaan..hehehhe…
Kehidupan ini penuh dengan perkara yang adakalanya tak kita duga langsung. Dalam pada kita duduk diam, senyap…buat hal kita, tetap juga ada manusia yang bersikap suka menyebar cerita yang bukan-bukan.

FITNAH orang. Agak-agaknya, apa ye kepuasan yang anda dapat kalau memfitnah orang? Seronok? Suka? Puas hati yang teramat sangat?

Kadang pelik aku dengan manusia…

Orang lain duduk senyap pun dijadikan bahan syakwasangka..

Walhal hakikatnya, berlegar-legar cerita adalah dari mulut yang akrab dengan dia juga…

Kadang pelik aku dengan manusia…

Orang ketawa gembira, disangkanya mentertawakan dia…

Kadang pelik aku dengan manusia,

Bukan sekadar pandai ‘selfie’ dan ‘wefie’ tapi makin pandai ‘print screen’ atas tujuan nak burukkan orang lain…

Tak ada life ke?

Sebab aku pelik, aku ada life…dan aku sangat tak ada masa untuk semua itu…
Aku tak marah Cuma aku pelik, apa kehidupan yang mereka jalani dengan hanya memburukkan orang lain?

Orang yang ketawa kuat tak bererti dia jahat…

Orang yang jujur suarakan pendapat, tak bererti suka menghasut..

Kadang-kadang orang yang tak pernah mengaku dirinya baik adalah lebih baik dari orang yang perwatakannya Nampak sangat baik…

Siapa kau dan aku untuk menilai?


Semuanya hamba Allah…Allah lebih mengetahui kerana setiap satu amalan dan keikhlasan hamba-NYA, hanya DIA yang tahu…

No comments:

Post a Comment

SILA BERI TUNJUK AJAR... ;-)