Pages

OUR JOURNEY OF LOVE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Silalah Klik... TQ

Wednesday, June 25, 2014

Jom Makan Best di Empire Gallery,Subang Jaya:Pavlova @Serai Restaurant


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Weehuuuu..mehlah kita share story makan-makan yang dah ku simpan berbulan lamanya jugaklah..ampunnnn...

Serai@Empire Gallery, memang antara tempat favourite tiap kali aku balik Shah Alam..terletak di aras bawah Empire Gallery, tempat ni pada aku sangat selesa dan santai...aku suka dekorasinya juga yang banyak dilatari dengan warna putih.


 Kebanyakan dessert dia memang sedap okay...

Ini di antara menu- menu yang ada di Serai. Memang aku suka sangat nak datang kat sini. AKu suka makan pandan creme brulee dia dgn teh o ais serai dia..mmg syok abis,...



Muka kakak penuh teruja...senyum2control..hihihi...


Pavlova...korang percaya atau tidak...aku tak pernah sekali pun terasa nak makan pavlova atau merasa Pavlova selama dessert ini menjadi fenomena kat media social...cewahhh..kemain lagi aku berkata2..hahhaha! Tapi mmg betul..aku tak pernah cuba makan pavlova ni..tapi banyak review kata pavlova serai sedap...so kunjungan kali ni, aku pun trylah rasa..selalunya kalau ke Serai, aku lebih suka order Panndan Creme Brulee..actually aku pun bukan  peminat creme brulee, tapi creme brulee kat sini aku suka,sebab dia xmanis sgt..dan ada rasa crunchy kacang pistachio yang dibkakar dan ditabur kat atasnya..

Berbalik pada kisah pavlova...bila aku try...ermmm..ternyata aku bukan penggemar pavlova kot..sebab manis sgt pada aku..dan ternyata dessert pada kegemaran tekak aku adalah yang berkaitan coklat,vanilla atau keju...hehehhe..sorrylah ya...and..tiramisu..suke sgt... and perhaps aku lebih sukakan pastri kot...



tapi untuk anda yg suka..silalah cuba ya...


Kakak order carbonara macam biasalah...memang sedap..lemak dia taklah terlalu memualkan walaupun nampak macam sangat pekat kan..aku mintak skit pun jenuh nak dapat...kalau dah sedap, kena kat tekak dia..memang payahlah kalau nak diajak kongsinkan....takpelah nakkk..janji makan...


Air ni..adalah teh o ais serai dengan pudina...aku tak tau nak cakap atau gambarkan betapa aku suka sangat2 dengan air ni..rasa segar sgt tiap kali minum..dengan sorbet tu..memang sangat best...aroma mint dengan serai tu, just nice..minum waktu cuaca panas macam sekarang ni..pehhhhh...silalah gambarkan betapa soothingnya...aishhhh..ghase nak pi minum skrg plak dah...adeyyyy....


As for the main dishes, kami order yang kat atas ni..one of their Serai Platter..oklah rasa dia...banyak gak portionnya..

Haaaa...cam ginilah kaedahnya meja makan ibu bapa yang ada budak kecik..sepah2 dengan tisu okay..beg aku pun oenuh dgn stok tisu basahlah, tisu keringlah..sapu tangan..hand sanitiser..korang leh bayangkan nape mak2 kebanyakan akn mengusung beg tangan yang besar gedabak?

Ibunya sibuk nak ngambik gambor..see, kakak tak pedulik, sedap sgt makan tu..dieorang serve la sekali dgn pinggan plastik utk budak tu..sekali..hmmm, xmaunya dia..nak jgk makan dlm pinggang mangkuk org besar..kata kakak, kakak dh besarlah..hmm...yelah...
Overall, dr segi harga, oklah..sesuailah dengan tempat....kalau nak belek2, lehla masuk website dia, type je serai empire..kuarlah nanti...

esok, kita nak cite tempat makan mana plak? Hmmm...tuuunggguuu.....saja je share siap2, senang u all nak plan nak makan di mana time berbuka nanti kan...wlwpun sekarang ni dah banyak restoran2 macam ni offer buffet jgk time Ramadhan nanti...

until then..tatatititutu...

No comments:

Post a Comment

SILA BERI TUNJUK AJAR... ;-)