Pages

OUR JOURNEY OF LOVE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Silalah Klik... TQ

Saturday, July 27, 2013

Resipi: Soda Gembira...memang minum sambil bergembiralah!! heheheh

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Huhuhuhu..apa khabar semua? pose tak tu...???ahaks!

Saja je log in ke blog ni sementara menunggu waktu berbuka..hari ini berbuka dengan nasi dan lauk sahaja..ayam goreng kunyit masak cili padi sama kuah dalca...aku kagum dengan diri aku puasa tahun ni sebab hanya sekali sahaja aku mencari juada berbuka puasa di bazaar ramadhan. Macam malas plak nak pergi. Kalau adik aku pergi pun, yang selalu aku kirimkan adalah kuih tepung pelita atau kat utara ni kami panggil limas. Tapi kan..aku belum jumpa lagi kuih tepung pelita yang sedap dan lemak macam yang aku suka kat Giant Shah Alam..aduuuiiii, rindunya sama kuih tu kat sana....walaupun seketul 50 sen, kecik molek je dia buat..tapi memang sedap...

Hmmmm..ok..ok. stop melalut, masa dah semakin suntuk ni..jom kita jamu mata dengan hidangan air yang cukup nikmat ni..hehehe..sapa suka makan kat restoran2 ayam penyet atau restoran makanan Indonesia, sure tahu akan air ini...


Air Soda Gembira...!!!


Senang saja, cara buatnya sama macam Air Bandung...campurkan kordial sirap dengan susu cair, kemudian masukkan ais krim soda tu..aku guna jenama F & N yang botol kaler biru air tu..campurkan ais...dah siap..tunggu time saja ni....

Ok...selamat berbuka ye!!!

No comments:

Post a Comment

SILA BERI TUNJUK AJAR... ;-)