Pages

OUR JOURNEY OF LOVE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Silalah Klik... TQ

Tuesday, July 2, 2013

Mari belajar naik LRT..hehehhe...

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera…

Meh rapat2, aku nak citer pengalaman yang sangat melawakkan diri aku yang sudah hamper setahun setengah meninggalkan KL dan sudah lebih empat tahun tak naik LRT.. (sekarang my rapid ya adik2…)
Tersebutlah kisah hari Rabu lepas..aku ka nada training di KL..selasa petang dah bertolak pergi KL..aku akhirnya drive saja sebab mengenangkan nanti Jumaat nak bawak mak ke Sogo..memandangkan angah tak berani atau lebih tepat mak aku tak berapa nak izinkan angah bawak keta masuk KL nanti..so aku jela yang bawak ye..Incik Daus plak kat Penang..so tak sure lagi time tu sama ada dia boleh atau tak bercuti Jumaat, so baik aku drive jela..kang mengharap plan A jadik, tak jadik plak..so might as well aku proceed with plan B saja..

So aku stay di Corus Hotel manakala training plak di Renaissance Hotel, meskipun di antara Jalan Sultan Ismail dan Jalan Ampang, tapi ujung ke ujung di mana jalan U-turnnya adalah sangat jauh dan takde jalan masuk yang mudah..so aku pun naiklah LRT. Yakin je bangun pagi, kul 7.20a.m aku dah kuar sebab registration kul 8.30a.m katenye..so menyusurlah aku ke dalam bangunan Avenue K, yang tengah renovate tu..ambil LRT KLCC ke Dang Wangi, satu stesyen saja..

Bila sampai ke stesyen…haaaa, sudahhh..aku selamba nak beli tiket kat kaunter..alamakkk..sekali kaunter hanya dibuka untuk top up touch and go jer..maka aku pun gagahkan diri penuh yakin ke mesin tiket…haammmbbeeekkk..tengok route map je dah mendebarkan jantung..terkial-kial aku cari stesyen Dang Wangi..gelabah sebab pagi2 kan ramai orang..tak maulah tunjuk aku tak tau sangat..a.k.a jakun skit..hahahah..lepas tekan segala, dussshhh, jatuhlah token warna biru.. okayyy..baikkklahhh..semakin canggih..time aku dulu, pakai tiket tu jer, mana ada token2 ni..dan dia tak combine sume route dalam peta nak pilih destinasi tu..


Ha, inilah rupe token nye...kecik bangattt..so hati2, jgn tercicir...

So, yakin lagi, nak pergi masuk…then, alamakkk…mane plak aku nak slot token ni..hahahah…gilelah erny, yakin sungguh..so aku pun one step back..tarik napas…jangan gelabah, let us see how people do it..oooo..rupenye ala2 swipe je token tu kat atas mesin palang tu…okayyy, no worries, I’m a fast learner..yeayyy! Berjaya sudahhhh..

Time nak turun sekali lagi masalah, mane plak nak dihala token ni..swipe punye swipe, tak boleh…adusss..apehal plak ni..yakin lagi, aku gi ngadu kat guard yang jaga…hahahah..my bad! Rupe2nye time nak kuar, kena insert the token to the slot like coin slot..masuk je swipe the token..adusss, berbaloi2 lesson yang aku belajar…kih..kih..kih..!

Dari stesyen Dang Wangi, lebih kurang 5min jalan kaki..tak jauh..kejap je..cume aku terasa macam aku ni budak fresh grad yang tengah kalut nak pergi interview first job…hahahha!
Adik2, akak sudah sampai……




Tapi bagus untuk kalau2 akan datang aku saja nak berjimba2 berdua dengan my anak dara, I might choose to travel by public transport..bus sudah, ETS pun sudahh..next perhaps the LRT with kakak….ahaks! ;p
Okay..itu jerk yang nak dishare…tatatititutu!



No comments:

Post a Comment

SILA BERI TUNJUK AJAR... ;-)