Pages

OUR JOURNEY OF LOVE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Silalah Klik... TQ

Tuesday, July 9, 2013

Awesome Food Finding # 5: Pulut Mangga, sedapnya!!!

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Ya Allah, nikmat sangat rasanya bila dapat makan Pulut Mangga ni....apatah lagi pada tekak aku ia sangatlah sedap dan lemak2 pulut, santan dengan manis-manis mangga tu bergabung jadi satu, melt in your mouth...fuhhhh!!! Percaya atau tak, aku teringin nak makan pulut mangga ni dari awal tahun ni lagi masa kami  ke Padang Besar. Malangnya, time tu bukan musim. Memang takdak satu pun kedai kat sana yang jual pulut mangga, hancur harapan rasenye... * kemain teringinla lagi time tu...*

Last2 dapatlah gak aku merasa pulut mangga ni...tapi nak tau kat mana? Haaaa..kat KUALA LUMPUR ye kengkawan...serius...! Dan pada waktu yang tak terpikir pun nak makan pulut mangga ni...kebetulan je time aku bawak mak p shopping2 kat KL...so kami lalulah di Kg. Baru...ni kedainya...



Dan inilah dia..super awesome...sorryla, kualiti gambar agak kureng..sebab bateri kamera dah almost dying okay...



Mengapa dia awesome: Mangga dia tak terlalu masak, sedang-sedang saja, manis dan masih ada rangup2 buah, santannya pun dimasak elok..sedap, tak terlalu manis dan berlemak, kirenye just nice...

Harga: Aku tak ingat sangat tapi lebih kurang RM 4-5 la sepiring.

Dan yang menambahkan awesome..pelbagai dessert tradisional disediakan di sini...


Lokasi:  Restoran Lala Seafood, Kg. Baru. Senang je nak cari. Dia bertentangan dengan Masjid Kg.Baru. Jalan menghala ke arah wad pediatrik HBKL, bukan ke KLCC tau. Restoran ni letaknya di tepi jalan, berhadapan dengan kedai warung ikan bakar tak salah aku, memang main roadla..so bawak slow2 takut terlepas pandang..

No comments:

Post a Comment

SILA BERI TUNJUK AJAR... ;-)