Pages

OUR JOURNEY OF LOVE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Silalah Klik... TQ

Tuesday, July 16, 2013

Kisah Ramadhan Keempat dan Kelima...

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Ok, ini kisah Ramadhan ke-4 dan ke-5 yang lalu. Aku xsihat, demam dan batuk. Asal demam je mesti kena malam Jumaat menjelang weekend..sajalah tu tak nak kasi chance aku MC kan diri…huhuhuu...

So Sabtu tu pagi-pagi ajak Incik Daus pergi pasar. Itupun ambik yang patut-patut je, sebab aku tak leh nak fikir apa nak dibeli untuk stock up bahan mentah for five working days as usual yang kami buat setiap minggu. Ngan muka tak serupa orang, aku cepat-cepat beli dan terus cepat-cepat balik.

Every weekend kami memang akan balik tidur umah sendiri…so gitulah last weekend pun. Lepas antar barang umah mak, balik umah kami dan aku pun sambung melepek…time sahur tu dah makan ubat siap-siap. Sangat letih….


So menu petang Sabtu tu sekadar ini aje yang mampu aku masak…..

Day 4 (Sabtu)

 Cekodok Pisang untuk kakak...aku punye cekodok memang tak membulat menggebu..sebab aku tak suka letak baking soda dlm cekodok aku..aku suka makan cekodok pisang yang kaya rasa pisangnye..hehehe....ini kira menu untuk my kakak jugak..


Ikan Goreng...

 Dan dalam tak sihat tu pun, sempat plak mengidam nak makan masak lemak cili padi telur ni haaaa....teringat zaman blajar dulu, setiap kali ikut member aku Ijan balik umah dia kat Bahau, mak die mesti masakkan masak lemak cili padi telur itik..itu gaklah first time aku makan telur itik...terus macam suka jer....hehehe..

Ulam timun jepun ni mesti ada sama sambal belacan..sambal belacan taklah plak sempat nak ambik gambor...

DAY 5 (AHAD)


Hari takde idea apa nak makan...belasah jelah masak Udang Goreng Serai dengan Cili Padi...Incik Daus ngan aku memang kuat makan pedas...hihihihi..tak sedar diri tu ada gastrik..ahaks!


Sup Tauhu, Lobak Mera bersama Cendawan Enoki untuk kakak....memang abis dimakannya tauhu tu, lepas tu diratahnya plak lobak merah..kakak sangat suka makan sup macam ni...


Telur masin ni dah macam hidangan wajib di bulan puasa...especially waktu sahur kan...

Dan hari Ahad ni aku ada buat simply amazing dessert.. * Sambil blink blink mata kiri dan kanan*

Entrynya esok aku kasik up ya...hehehehe...

Dan jom kite akhiri dengan budak kecik yang suke bikin havoc time nak berbuka pose nih.....huhuu....


Gitulah kaedahnya...cerita berbuka kami di hujung minggu baru ni...kebetulan barulah merasa bersahur dan berbuka dengan Incik Daus...tu yang gigihkan diri memasak gak tu walaupun tak sihat..dan tugas Incik Daus pada minggu itu adalah basuh dan sidai baju...hihihihi....

Ok semua..tatatititutu...!

No comments:

Post a Comment

SILA BERI TUNJUK AJAR... ;-)