Pages

OUR JOURNEY OF LOVE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Silalah Klik... TQ

Wednesday, April 16, 2014

Kisah Kakak: Saya baik je..saya nak santekkk..saya nak rayalah... ;-)

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Alllooowww…hari tu kan aku ada janji nak share kisah kakak gi tempah baju raya and baju kenduri untuk May ni. Aku hantar sekaligus senang. Mula-mula dalam hati, memanglah berdetuk-detak irama dangdut, takut si kakak tak mau kasi orang ukur badan dia. Ini memang cakap dari pengalaman, last year..sampai ke sudah dia tak mau lepaskan kaki aku. Duduklah menyorok sambil menyembam muka kat bontot ibu dia ni..pujuklah ngan intan belian hatta coklat Cadbury Milk sekali pun..memang tak jalan. So, this time around, aku gayatlah jugak. Tapi Ibu dia memang sengaja jugak nak tempah baju untuk anak dia. Tegarlah katakan, tetap tak nak beli yang dah siap.

So, dipendekkan cerita…aku ukur dulu. Cewah, cewah..kan kata kepimpinan melalui teladan. So Ibu dia kenalah tunjukkan keberanian dan teladan itu. Hahahah! Kalau Ibu dia nangis time ukur baju, itu jam memang kena makan penampor aje dari Incik Suami..hehehhe…

Alhamdulillah, kesan dari teladan yang sangat berguna dari ketenangan aku mengukur baju.. *PROPA AJE, WALHAL IBU MEMANG SUKA MEMBUAT BAJU BARU…KAN…KAN..*, akhirnya kakak behave sangat. Selesai mengukur dua jenis baju dengan mudah. Untuk kenduri bulan May tu, aku buatkan peplum. Untuk raya, since lambat lagi, aku buat baju kurung aje. Sebab badan kakak tengah membesar. Takut nak tiba raya tu nanti tak muat pulak kan, kalau berpattern sangat. Paling selamat, baju kurung biasa aje..guna dari kain sari aku. Kan 6m setengah kainnya…

Meh nengok skit gaya ‘anak dara’ ibu ni.. “Kakak nak santek ibu..kakak nak raya kan..kan..kan ibu kan?” Hmmm..memang suka cakap berkali punya kan..kan..kan.. C jadi S, itu memang perkara biasa ngan ini budak kecik…



Muka cuba maintain cumeeeellll...


Wahhh..bossy abis gaya ni...ini tak mungkin dari teladan gaya ibu ni..kan..kan..kan...hahahah!


Setia menunggu..dan selamat tenang begini hingga ke akhir sesi...alhamdulillah.. 

No comments:

Post a Comment

SILA BERI TUNJUK AJAR... ;-)