Pages

OUR JOURNEY OF LOVE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Silalah Klik... TQ

Tuesday, January 22, 2013

Time for 'OKOLAT' ;p

Assalamualaikum & Salam Sejahtera...

Hello sume...hmmm...si keck dah tido..semakin lasak, semakin banyak mulut...naik pening sume org..tapi alhamdulillah, seronok tengok dia macam tu..

Sekarang ni, my 'kakak' tengah suka sangat makan coklat. Aduii, hari2 mintak kalau boleh, dapat makan sikt pun jadiklah...

Balik keja arini, aku call umah. Seperti biasa, kakaklah 'the big MA in da house'..dialah yang akan menjawab any phone calls pun.

Aku: Kakak, kakak buat apa tu?

Kakak: Bu, bapak mana? Aaaallliiikkk ambat angatttt... (Balik lambat sangat)

Aku: Kenapa kakak cari bapak? Bapak kejalah sayang...

Kakak: Bu, kakak nak okolat... (Ibu, kakak nak coklat..)

Aku: Boleh, kalau kakak nak coklat, ibu boleh belikan tapi kakak kena janji untuk rajin gosok gigi.. (ya, aku memang akan bercakap macam org dewasa ngan dia...dan gosok gigi ni memang aku dah trained dari umur dia setahun lagi..kalau dulu, just bersihkan guna kain lembut..sekarang ni kakak ada set berus dan ubat gigi dia sendiri..dah dua kali dah bertukar berus gigi..walaupun susah jugak nak pujuk, tapi tak kira, kena trained jugak...)

Tetibe, belum sempat aku panjangkan leter, dah dengan suara mak aku kat hujung sana...sahih, merajukla tu...hmmmm..kakak memang kalau bab2 nak makan coklat, keropok atau merengek nak 'teh' (she pronounce it as 'theeeyyyy', mcm org utara sejati...hehehhe...selalunya hanya dengan Incik Daus. Dengan aku 90% selalunya dia tak akan dapat kalau benda2 gitu yang dimintak. Dengan Opahnye lagilah..opah lagi garang bab2 makan ni dari aku..heheheh...

Selalu bertekak gaklah ngan Incik Daus..jawab dia biaselah.. "Ala, sesekali..apa salahnya.."

Hokeeeyyy, sebab dia slalu outstation, so sesekali balik, memang syoklah 'kakak' demand itu ini..tapi arini Ibu kasik chancela same anak Ibu ni...

Ohhhh...sangat suka..dan teruja dengan kemurahan hati Ibu agaknye...hehhee...

Siap nak tunjuk kat sume yang ada di rumah..
ok..xsabar dah tu nak bukak 'OKOLAT..'

Very gooooooodddd!!!

"Kakak, esok janji gosok gigi yaaa...."

End now...mau zzzzzzzzzzzz.............


No comments:

Post a Comment

SILA BERI TUNJUK AJAR... ;-)