Pages

OUR JOURNEY OF LOVE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Silalah Klik... TQ

Saturday, January 12, 2013

Super Kinta Ipoh kini jadi UTC

Assalamualaikum n Salam Sejahtera...

Pagi Sabtu macam ni,rutin adalah seperti biasa kalau hari xbekerja. Bangun mcm biasa dan kemudian akan bersiap pergi pasar. Beli keperluan bahan mentah, cewahhh ayat,dan apa yang perlu. Selalunya aku akan lebih fokus untuk membeli menu untuk My Saffiya. Untuk seminggu, agak2la menunya. macam tulah bila ada ibu bekerja, stok makanan pun kena sampai seminggu..mujur umah mak ada dua peti sejuk..ngeeeeee....

Selalunya aku lebih suka merempit je ke pasar ngan Incik Daus, pasar tanjong yang kami selalu pergi pun. Namun disebabkan hari ini aku perlu ke Pejabat di UTC Ipoh,so alang-alang, jomlah ke pasar besar ipoh ye tuan puan... 

Ermmmm bagi anak jati Ipoh, yg dulunya pernah bangga kalau dpt pelepasan mak ayah untuk melepak kat Super Kinta..iyer..ingat lagi x? Ala, tempat lepak lepas p tuisyen kat institut Lui atau Institut Roy dulu tu...hehehhe...sekarang dah diberi nafas baru menjadi UTC...ape ke plak bendanya UTC itu? UTC itu tuan puan adalah Urban Transformation Centre,sama macam di KL (Puduraya lama) dan juga di Melaka.

Ni la wajah baru itu..salah satu opice kat dalam ni,opice aku ler (cakap sambil bisik2...paksa rela bunyiknye..heheheh)..

Pintu Masuk Utama

Tempat aku carik rezeki...


So aku dgn gigihnya pun bawaklah budak kecik a.k.a kakak in ke sini. Lepas shopping2 ikan dan udang dan sayur pucuk paku...aku pun naikle ke opice sat. Di sini nak djadikan macam 'One Stop Service Centre' yang dibuka setiap hari sampailah ke jam 10 mlm. Kalau ada yang lepas waktu kerja baru sempat nak p bayar bil ke, kat sinilah tempatnya, kaunter dibuka ya. Paling syok, ada gym u alls...sesapa yang berangan nak bina 6pax..lehlah singgah..xsalah aku charge yang dikenakan pun sangat minima. Kalau sape yg nak bina 1 pax..hehehhe...sini ada food court lama jer...yang dulu punya.

So bagi menggembirakan 'my kakak', aku bawaklah dia p tempat yg die sgt2 suka..mana lagi kalau bukan ke tempat yang menjual.......

Katanya pada Opah: Pahh, nak beli..dua cinggittt..hahaha..aduiii anakkk, itu dialog kepak ayam dlm Upin Ipn jerkkk... ;p

Jenuhlah opah melayan...



Akhirnya, inilah yang dibeli oleh kami semua....




Di...Kedai Buku 1 Malaysia yang juga terdapat di dalam UTC ini..aku tak tahu sgt berapa murah berbanding MPH atau Popular, atau Kinokuniya.. (errrkk, jauh sgt compare tu...hehehhe)..tap let say novel tu RM 22.90 dapatlah dalam 17.90 gitu..10% kot...selain kedai buku 1 Malaysia, ada jugak Klinik Kesihatan 1 Malaysia dan juga Klinik Pergigian 1 Malaysia...

Ok, itu saja sempat dibebelkan kali ini. Aku nak p kerja ni ya kengkawan..nak jumpa Zombie Kilang Biskut di Warung Pak Jabit, Ulu Chepor...hambeeekkkk, aku tak tau mana tu...GPS can trace tak? huhhh..Mamat Khalid mmg suka pilih lokasi adventure gini...tp jgn risau, aku bukan nak jadik 'pelakon tambahan a.k.a pak pacak'..hehehe..adele keja skettt...shhhhhhh....



No comments:

Post a Comment

SILA BERI TUNJUK AJAR... ;-)