Pages

OUR JOURNEY OF LOVE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Silalah Klik... TQ

Saturday, February 28, 2009

Aku dan mini karnival!

Alhamdulillah, baru saja menutup kedai jualan di mini karnival Kump. Karangkraf. Penat tersadai di tempatku sambil menunggu hubbyku yang tersangkut di BT 3, jammed. Rasa macam nak lunjur jer kaki ni, kasut pun dah kubuka. Letih tapi happy sebab dapat bertemu pembaca RAPI yang setia. Pelbagai aksi dan pelbagai cerita. Barulah aku ketahui bahawa pelbagai ruangan dalam RAPI berjaya menarik perhatian. Bukan sekadar isu kesihatan malah ada juga yang menjadikan ruangan 'Motivasi' sebagai koleksi. Sungguh aku kagum dengan minat membaca yang semakin menebal. Aku yang bekerja dalam lapangan ini juga bukan sekadar terpaksa malah 'wajib' banyak membaca. Boleh dikatakan setiap bulan beratus jugalah peruntukan untuk bahan bacaan. Orang shopping baju, kasut, aku shopping buku. Gitulah. Namun aku bersyukur kerana bidang kerjaya ku ini membuatkan aku harus menambah ilmu setiap hari. Membaca itu bukanlah satu kerugian, pelbagai ilmu yang kita perolehi. Bagi aku untuk menjadi seorang wartawan yang baik, kita perlu sentiasa berazam untuk memajukan diri. Biarlah kita miskin harta tapi jangan miskin ilmu!

No comments:

Post a Comment

SILA BERI TUNJUK AJAR... ;-)