Pages

OUR JOURNEY OF LOVE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Silalah Klik... TQ

Tuesday, February 24, 2009

Hidup, pernahkah sempurna?



Semalam pulang dijemput hubby ku dengan gurlfrend zaman berzamannye lah..RXZ hitamnye. Aku yang dulunya sangat takut membawa motor apatah lagi memboncengnya, kini dah semakin punya jiwa 'merempit' tu. Dah pandai nak layan selekoh dan kejayaan paling memberangsangkan, aku dah tak payah nak pejam mata lagi tiap kali dia mencelah di celahan kesesakan kereta. Tapi satu jer tabiat yang tak mampu aku buang, malas bawak helmet! hehehe..jadi terpakkseler hubby ku yang mithali lagi mee rebus tu membawanye ke opice die nun jauh di KL setiap kali lepas antar aku di opice kat jalan sepana tu...(ingat kat bengkel je ke ada sepana, depan pagar opice aku pun ade tau... :-)



Seperti biasa, tiap kali lalu kawasan perumahan binaan Sime Darby, apa lagi Bukit Jelutong tu ler..kami pun berangan2 konon2 dah sampai umah. Rumah teres dan semi-d yang ala2 perumahan dalam taman jadi santapan mata.

Hubby: Hmmm..jaga2 kita dah nak sampai umah ni.

Aku: Yang mana, yang corner lot tu kan?

Hubby: Mestilah, anything for you baby.

Dan macam biasalah, kenakalan komiknya akan dibalas dengan hikmat cubitan lipan bara dari aku.

Serius talknya..

Kami: Bilalah kita dapat beli rumah macam ni..best kan? Senang sedara mara nak datang tido, mak kita nak datang pun senang, rumah ada laman. Kan?

Itulah selalunya. Dan dia selalu menyatakan kekesalannya kerana hanya mampu menyediakan kami dengan sebuah apartment sahaja. Namun, aku tetap bersyukur kerana setidak-tidaknya dia ingat dan tahu akan tanggungjawabnya sebagai suami...untuk menyediakan keperluan asas itu.

Aku: Takpe, rumah kita sekarang ni dah ok. Pelan-pelanlah kita usaha.Apartment ni pun luas, tiga bilik, cukuplah untuk kita yang baru nak mula hidup.

Selingan Minda..

Bos Aku: Korang targetlah, at certain age..apa yang korang nak capai. Insya-allah, tak pe untuk ada cita2.Cuba tengok orang yang kaya2 tu, kebanyakannya dah umur berapa? Paling muda pun mungkin 35 tahun macam tu. Lainler die ade harta family untuk diwarisi, itu dah lain cerita.

'Hidup..pernahkah sempurna?'

Rumah besar, kereta mewah, luxury life..semua orang nak macam tu. Hakikatnya, bahagiakah manusia dengan kesenangan semata-mata. Kadang2 apa yang aku lihat,

Rumah besar dan mewah = Sifat kejiranan tidak sebesar rumahnya

Mungkin pengamatan aku ini mampu disangkal tetapi mungkin juga ada kebenarannya. Namun tak salah bukan, untuk memiliki sebuah rumah yang besar. Walau tak mewah tetapi cukup luas untuk menampung kasih sayang yang kian bercambah.

Kami: Mula menabung untuk kesenangan masa depan.

No comments:

Post a Comment

SILA BERI TUNJUK AJAR... ;-)