Pages

OUR JOURNEY OF LOVE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Silalah Klik... TQ

Tuesday, February 17, 2015

Satun, Thailand Part 2: Syurga membeli-belah untuk para isteri..hehhehe...

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera…

Ok..jom, jom sambung citer jenjalan..bila masuk je kawasan meniaga Pasar Satun ni, aku seakan rambang mata. Knowing me, memanglah sangat rajin memborong barang perkakasan rumah kan. Di area Wang Kelian pun memang ada jugak kedai berjualan, tapi tak banyaklah.



Ni kedai mula-mula yang kami singgah. Sebab kakak Tarik tangan paksa singgah sini.

Hmmm..tak ada maknanya kakak menengok patung tu..dia actually aim skateboard tu sebenarnya..aduiii..last2 memang beli jugak..ni dialog si kakak ya..


“Kakak kan macam Code Lyoko”…sabar je ibu mendengarnya..Ya, itu citer kartun animae ya kengkawan…masalahnya kat mana plak nak terbang dengan skateboard tu..adulahai…

Then kami jalan-jalan lagi..

Ni antara yang banyak dijual kat sini..kerongsang batu Putih ni..




Haaaa…unik kan..aku puas membelek apalah bendanya ni..rupa-rupanya tempat juice..

Kakak stop lagi kat sini..haaaiii, sapa yang banyak shopping ni..ish..ish..



Ni burung unta kait..tak sempat tahan lama pun benda ni..jenuh aku sorok so that tak rosak teruk lagi…hehhehe..



Muka excited si kakak..



Ni aiskrim sana..ala2 aiskrim potong tu, kami tak beli pun. 


Ada melepak jugak kat kedai kopi ni. Kedai ni ala-ala ‘Starbucks’ tu konsepnya..tapi bagi aku yang memang suka sangat minum kopi..rasa kopi dia out pada tekak aku ni..



Kerepek-kerepek pun murah sangat kat sini..dengan gajus..aku mohon ampun dan maaf sebab aku tak ingat harganya. 


Tapi aku borong kerepek halus yang ada seaweed. Sedap, memang sedap. Ini keropoknya..


Keropoknya yang sebelah kiri tu..yang macam cone tu pun sedap jugak..perisa jagung..

Satu bungkus besar ni berapa belas ntah, aku xingat..tapi setengah kilo.

Selain dari tu, ikan bilis pun murah dekat sini. 100gm dalam rm2 lebih je.



Cuma masa kami pergi ni currency RM kan dah jatuh skit..so agak jenuh jugaklah kalau nak menawar.

Tikar, toto..bekas makan dengan cooler memang murah kat sini. Kalau yang kat luar kecik aje cooler box tu pun dah cecah RM 30 lebih kan..kat sini boleh dapat rm10-rm15 aje. Set toto pun murah..aku ada tanya set tilam bujang dengan comforter baru RM 100. Tilam tu tebal jugak. Aku beli selimut dengan cadar jenis cotton..murah jugaklah dapat dalam RM 35 tak salah aku..memang lembut..sedap jugaklah pakai. 




 Barang gift2..sudu2 dalam packaging pun banyak, kalau ada yang nak bagi sebagai doorgift hantaran kahwin kan. Barang2 bercorak camouflage pun banyak dan murah jugaklah kat sini, bak kata pengumpulnya, Incik Daus. Aku tau harga periuk cap Crocodile aku jer..hahaha..

Dan Thai Silk pun murah..boleh dapat di antara RM 60-RM 100 ikut jenis. Kalau kat online atau kedai..murah2 pun RM 150 kan. Aku rembat jugaklah sepasang..sebab design lain xmenarik minat aku. Banyak yang dah habis kata orang tu. Musim cuti katakan..ramai yang datang..


Ini cotton batik 4m, harga letak RM 80, harga lepas tawar RM 58...sebab aku borong baju tidur kakak jugak kat sini. Kalau kat IG, online ke..hmm..murah2 pun memang RM 150. 

So itu jelah cerita dari ahkak untuk u alls jamu mata dan isi masa lapang utk membaca..hehehe...

Jumpa lagi nanti ek..tatatititutu.. ;-)

No comments:

Post a Comment

SILA BERI TUNJUK AJAR... ;-)