Pages

OUR JOURNEY OF LOVE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Silalah Klik... TQ

Thursday, November 20, 2014

Nasi Goreng Senang dan Mudah yang amat... 5 minit siap!

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera…

Hello Kengkawan…pernah tak ada masanya terasa macam teringin nak makan masakan mak kita time kita kecik-kecik. Masakan yang biasanya menjadi bekalan kita ke sekolah. Masakan yang ringkas tapi rasa puas sangat bila dapat makan. Macam tu jugaklah ngan aku. Ada satu hari tu, terasa teringin sangat nak makan Nasi Goreng Pecah Telur ngan tabur garam tu…aku tak surelah kalau u all pernah makan masakan ni..meh aku share gambarnya…


Simple je kan..sangat simple..itu pun aku rajin skit hiris kacang buncis. Kalau ikutkan resipi sebenar, nasi goreng ni memang ‘bogel’ semata..hehehhe…

Aku tak adalah nak share resipi bagai..ringkas yang amat. Apa yang perlu disediakan hanya bahan-bahan di bawah ni…



Mula-mula, panaskan minyak. Then tumis hirisan bawang, masukkan hirisan kacang buncis, masukkan air sikit je, then masukkan garam. Dalam bekas berasingan, pecahkan telur, pukul dengan serbuk lada sulah dan sedikit garam. Masukkan telur, kemudian masukkan nasi. Gaul sehingga sebati. 

Siaaappppppp!


No comments:

Post a Comment

SILA BERI TUNJUK AJAR... ;-)