Pages

OUR JOURNEY OF LOVE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Silalah Klik... TQ

Sunday, September 29, 2013

29 September itu....

Assalamualaikum & Salam Sejahtera….

29 September 2013

Genap 10 tahun abah meninggalkan kami…
Kalau mahu diingat kembali waktu itu…aku rasa bagaikan baru semalam segalanya berlaku…
Berlaku dengan pantas, tanpa sedar kini sudah 10tahun segalanya ku lewati…

Aku masih ingat, waktu menerima panggilan telefon dari angah
Aku waktu itu dalam perjalanan mahu ke tempat praktikal, di NTV 7..
Awal pagi, ya masih awal..

Dan daripada ke pejabat, aku yang sedia menunggu di Seksyen 2, Shah Alam waktu itu..
Terus laju saja menahan bas ke stesen komuter…
Hanya mampu SMS sahaja memaklumkan hal berkenaan kepada Abg Zainal & Azizul (boss aku waktu itu..)

Aku masih ingat lagi..jelas-sejelasnya aku menangis semahunya tatkala aku menelefon adik aku yang bongsu..
Sepanjang perjalanan, aku mengharapkan bas itu segera sampai. Dan aku juga ingat empati pak cik bas yang menenangkan aku sepanjang perjalanan..
Dan setibanya di Ipoh, sebaik saja turun dari bas, aku sudah layu dan longlai..
Tetapi aku harus tabah…cuba sedaya upaya mengumpul segala kekuatan untuk berhadapan dengan mak dan adik-adik..

Aku ingat lagi, sepanjang setahun abah terlantar teruk, itulah satu-satunya minggu yang aku tak pulang menziarahinya..itulah satu-satunya minggu yang abah tak benarkan aku pulang..kata abah, duduk saja di Shah Alam, ulangkaji pelajaran..abah bukan nak mati lagi…ya, itulah kata-kata akhir satu malam sebelum abah nazak…

Dan selama bertahun-tahun, aku masih merasakan yang abah masih ada…setia menemani..aku masih lagi menjadi pengunjung setia pusaranya, tiap kali aku terasa ingin berbual..hingga aku merasakan, bukan mudah bergelar abah, ayah, bapa atau walid…tanggungjawab yang payah dipikul tetapi amat besar erti kepuasannya..

Al-fatihah..buat abah…semoga damai di sana…

Amin. 

No comments:

Post a Comment

SILA BERI TUNJUK AJAR... ;-)