Pages

OUR JOURNEY OF LOVE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Silalah Klik... TQ

Thursday, August 18, 2011

Gula-gula CINTA...

Apa itu ‘Teru teru bozu’? Siapakah, mengapakah demam itu masih melanda sukmaku ini? Oh, tersangatlah adore sampaikan masih lagi suka sama itu doll kecil, si ‘teru teru bozu’..semuanya penangan drama jepun yang popular tahun 1998 dulu, ‘With Love’..yang pastinya dibintangi oleh ‘boyfriend’ yang selalu ‘harus’ dikendong ke dalam peti angan2 ..ahaks..

 as Hasegawa Takashi



Peh..sgt ensem..kih...kih..kih.. (terasa mcm remaja plak usia ni..hahaha)


Tomeynye cenyumm..berdarah rasa hati..





Dari drama inilah mulanya perkenalan dengan Cik ‘teru teru bozu’ itu, watak yang terus melekat digam kukuh dihati. Mungkinkah kerana kami mempunyai persamaan? (Bagi yg tak larat nak layan ayat perasan yg seterusnya, silalah jangan muntah kerana nt batal puasa, saya tidak bertanggungjawab. ;-) )


Meh nak story apa yang syok sangat ini kisah...

Tahun 1998, seperti yang kita sedia maklum, tersangatlah hebatnya dengan ‘percintaan melalui maya’..segala kecanggihan chatting room berleluasa time tu termasuklah di Malaysia. Jadinya watak utama iaitu Hasegawa Takashi adalah song writer. Malangnya setelah dia putus cinta dengan aweknya secara tiba-tiba, maka dia pun hilang upaya mencari inspirasi. Entahlah macammana scriptwriter tu soh boyfriend tak jadik I ni a.k.a Takashi tersalah e-mailkan lagu yang dia tak berjaya nak siapkan tu kepada sorang girl ni, Amane atau nama di luar drama Tanaka Misoto. Yang di email tu hanyalah melodi yang sangat indah. Pehhh, aku siap guling2 kot time tu membayangkan betapa romantiknya puisi ‘Once in a Bluemoon’ tu... errr...itu adalah sisi feminin nya diriku ini..kih..kih..kih..hmmm..nt malam sat g nak cariklah OST dia kat you tube! ;-)

Amane ni pun teruslah reply dan reply tanpa terima balasan. Time tu syok sgt tengok drama ni sampai berkotak2 tisu dibazirkan mungkin sebab the same situation applied kot..upppsss..! ;-p Sampailah Amane menghantar ‘teru teru bozu’..barulah hero hatiku itu reply kerana patung ‘teru teru bozu’ itulah yang ditinggalkan oleh aweknya dulu sbg ucapan selamat jalan...dari situlah mulanya...dan dia mula rasakan dia jatuh cinta ngan Amane hanya bila dia hampir kehilangan Amane..sob..sob..sedeeeyyy...

Jadinya ku rasakan ini doll...


Sangat dekat dihati. ‘Teru’ membawa maksud ‘sunshine’. Jadinya aku juga inginkan hari-hariku terus bersinar walaupun mendung dan hujan, suka dan duka, lelah atau payah. Hidup perlu terus, semangat jangan tandus!


NOTE: Jangan plak terpengaruh sampai dijadikan idola. Sesungguhnya saya juga tidak mahu bertanggungjawab jika apa2 yang buruk berlaku. Jangan dihampiri syirik itu yer kengkawan..sekian...




 

5 comments:

  1. salam...

    memang smart...

    *folo ur blog

    ReplyDelete
    Replies
    1. tenkiu dear flwing my blog..kirenye dulu 'Mamat Jepun' ni mmg bisa meruntun jiwa la..hehehe

      Delete
  2. salam...

    hmm..smart kan yutaka ni..fav sgt kat die time muda mudi dulu.. ;-) btw, tenkiu flwing me dear...

    ReplyDelete
  3. btul 2 kak.. dah lama bnar cite nih tapi masih tersimpan dalam memori.. time nih saya darjah 4.. mmg best la cite nih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yer sgt best..dulu akak rajin giler layan DVD Jepun ngan housemate..satu story 8 DVD..pehh..bayangkanlah.. ;p

      Delete

SILA BERI TUNJUK AJAR... ;-)