Pages

OUR JOURNEY OF LOVE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Silalah Klik... TQ

Wednesday, March 23, 2011

Sakit tak?

Itu adalah frasa kata paling popular yang aku kuarkan sepanjang tempoh aku mengandung terutamanya menjelang waktu kelahiran. Pengalaman pertama memang mampu memberikan pelbagai emosi dalam diri. Pertama, mestilah excited!!! Kedua dan selalunya tentulah rasa takut memikirkan sakit ke tak nak melahirkan nanti. Aku berterima kasih sgt2lah pada my beloved sis Zuraita yang selalu saja 'cool' tiap kali aku mengajukan pertanyaan 'Sakit tak?'..hihihi..sampaikan dah masuk hospital pun aku sibuk jer bertanya itu dan ini. "Akak, inject dexa (matangkan paru2 baby, sebab kelahiran pra-matang) tu sakit tak? Akak, nanti kalau operation, sakit tak? Kalau normal, sakit tak? Akak, masuk air tu sakit tak? Masuk darah tu sakit tak?" Yes, that was the typical side of Erny. I am penakut, have to admit that!! Tapi maha suci ALLAH yang menganugerahkan satu kekuatan yang luarbiasa pada seorang wanita bila tiba saat melahirkan. Demi satu nyawa yang sangat istimewa, segala rasa ketakutan itu bagaikan lenyap. Seluruh rasa takut waktu itu hanya dipusatkan pada ALLAH semata-mata.

But then, the phrase of 'Sakit tak?' aku tu tak terhenti kat situ jer. Genap 45 hari, kena bawak anak g cucuk kan..Yes, again that popular phrase come out. Aku ni kalau dlm family, the most degil kot, dan di kalangan kengkawan, akulah yg konon2 paling kuat dan berani. But I don't really know in which way that my lil' 'tomei tomeito' make my strong character become the other way round. Hinggakan aku kena halau dgn nurse2 yang bertugas time tu sebab aku berjaya melakonkan watak penuh airmata dngan jayanya. Congrats Erny, u such an actress!!! Clap! Clap! Clap!!! Maka akhirnya aku pun tersadai di luar pintu dan EN FIRDAUS pun dipanggil masuk. My 'tomei tomeito' pun dipegang bapanya untuk dicucuk. Tak lama lepas tu aku pun dengar satu tangis nyaring membikin hati ini bertambah sayu. Aduuuiii... "Sakit tak wahai anak ibu..."

Dan tiga hari ini, my 'tomei tomeito' diserang demam selsema gara2 berjangkit dari ibu bapaknyer ini. 'Sakit tak anak ibu???' As for conclusion...this one lil' 'tomei tomeito' gave me the big impact of life..I become the most sensitive woman on earth and another popular phrase to EN FIRDAUS since then also is "Ala..ibu tak sampai hati..." Kesian melihatkan lil' 'tomei tomeito' yg slalunya aktif, lasak dan sangat bising uhhh...ahhhh...tetibe jadi senyap jer..cepatlah sembuh wahai anak. Dan aku sanggup walau ala2 pening ke pejabat sebab tak cukup tidur..tapi hati ini sangatler jadi selemah2nye bile bab anak ni..might be that is another part of me..the feminine side of me..hihihi..cume mungkin ada yg pernah berkata kpd aku.. "ala, anak sorang bolehlah nak melayan..tunggulah anak dua esok"..aku tak suka sgt dgn statement ni. Mengapa kita tak boleh utk kekalkan apa saja yg kita lakukan utk anak pertama kpd anak yang seterusnya? Setiap kali dikata begitu, aku cuba sehabis daya utk memberikan peringatan kpd diri sendiri. Aku tidak mahu bercakap mendongak langit, slalu ingin ikut resam padi, semakin tunduk bila berisi...aku harap aku dapat melayan sume anak, insya-allah samer, tiada bezanyer...

I gave my everything for you my 'tomei tomeito'..besar bebaik, nanti kiter leh g shopping same2..hihihihi... p.s to EN. FIRDAUS, tunggu dlm keta pun takpe, kami tak mintak banyak..duit belanja secukupnya saja..ahaks! ;-)




OUR DEAREST 'TOMEI TOMEITO'

No comments:

Post a Comment

SILA BERI TUNJUK AJAR... ;-)