Pages

OUR JOURNEY OF LOVE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Silalah Klik... TQ

Monday, March 21, 2011

Erny Firdaus ‘English Merapu’ Session

Last Friday, aku ada seminar ‘New Perspective of Feeding a Children’ di salah sebuah hotel yang tersergam indah di tengah2 KL..disebabkan aku menumpang Firdaus utk merempit, maka jadinya aku sampai awal. Event yg sepatutnya start kul 10.30 bermula agak lewat juga atas masalah teknikal…

I think I’m a real observer, mungkin the nature of my work buatkan observing peoples become my interest..hahaha!! Kebanyakan reporter that day berbangsa Cina dan doktornya pula dibawa jauh nun dari Kanada. Mata ini tertarik dgn ketibaan one guy. I never see him before. Selalunya reporter yg datang utk event kesihatan ni, kita dah boleh cam mukanya. “Hmmm…gaya lebih sesuai utk buat fesyen spread..”, aku mengomel sendiri sambil membasah tekak dgn secawan espresso. Yes, I’m a coffee lover!! (Kakak bancuh air kat tempat keja aku pun slalu jer ngomel2 time aku mintak kopi o pekat…hihihi..katenye, pahitla dik, leh ke minummmm???)..jgn risau kakak, saya mintak minuman yg saya yakin boleh abiskan..hihihi..tapi atas sebab aku masih menyusukan si kecik maka had limit coffee aku hanyalah secawan saja di waktu pagi..

Ok, berbalik pada citer that one guy..aku terus perhatikan gayanya..(memandangkan event lambat sgt nak start, maka hobi sambilan ini aku teruskan.. ;-) ) tapi tak syok plak kalau minat ini tak dikongsi..so aku kuarkan hp and my first text to my hubby, my best friend and my lover..EN FIRDAUS..

ERNY: Event ni start lambat la plak..kul 11 katanya..dieorang still dok setting lagi..dok berdiri menunggu ni..u know what akhbar… “Tuuuuuttttt####***” antar ‘guava young boy’,hihihi…budak baru kot..slalunya event kesihatan gini kakak2 yg otai yg mai..xmcm penulis kesihatan dgn gaya ala2 tomok..gaya rambut pun alike..but who knows underneath that look, he might be talented and can do the health writing perfectly!Don’t judge a book by it’s cover, remember?”

(Abis saja teks yg pertama, this one guy pun dtg dekat aku dan mula mengajak aku berborak..maka jadinyer..aku pun sembang saja..)

FIRDAUS: Amboi2 terus cakap omputeh nampak..

ERNY: Well, I would like to I’view Dr. Glenn Berall frm Toronto..hihihi..Btw, this tomok guy that I mention just now, he actually the photographer not a writer la my dear…

FIRDAUS: Ooo..that hairy guy is a photographer? I c..

ERNY: How do u know that he is hairy? Emm, mix of mamak like u my dear.. ;-)

FIRDAUS: I know I can smell a mamak from miles away..special gift like pahlawan laut

ERNY: Wow…I’m impress! This tomok guy must be the youngest in his family..

FIRDAUS: Youngest and rambut tercacak? Am I right dear?

ERNY: Not so cacak! Tomok latest hairstyle, long side remos until below the ear..his shoes is frm Gucci u know??? ;-)

FIRDAUS: Uuuuu..stylo mylo..gucci

ERNY: Yep, very mommy kind! Never sabit the grass neither change the bulp..ohhh my..where does the man like hang tuah gone?

FIRDAUS: Not gone but here my dear..firdaus..pahlawan laut…

ERNY: Pahlawan laut that can’t swim? So canggihlah u my sweetheart!! ;-)

FIRDAUS: Technical error, can fix what..hahahaha!!

ERNY: Grrr….. ???####*** (I think that’s why I love u lah En. DAUS..always hv idea to merapu!!!)

ERNY FIRDAUS: Kesimpulannya, budak2 sekarang lebih suka mengikut trend atau lebih tepat lagi gemar menjadi ‘follower’ tanpa mengetahui apa yang mereka ikuti..daya tahan diri semakin susut malah tak ramai yang memilih utk menjadi ‘trend setter’. Again, I do miss seeing the real Malay man so much!!

No comments:

Post a Comment

SILA BERI TUNJUK AJAR... ;-)