Pages

OUR JOURNEY OF LOVE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Silalah Klik... TQ

Monday, March 16, 2009

ada apa dgn weekend?

Weekend kali ni memang best setelah hampir 3 minggu rasenye aku keje, lepas tu kursus yang semuanya mengambil masa weekend ku yg begitu berharga..jadi bile minggu ni dapat cuti, rase macam bestnye..sabtu pagi kami breakfast di luar..aku makan tosai garing ngan kuah dal..

INFO SIHAT : Tosai (1/4 keping besar) = 10 gm karbohidrat, 15 gm protein dan 50 kalori.
* Tapi kuahnye jangan ambik lain selain kuah kacang dhall ye..itu kuah kari
atau yang kelapa tu is a big 'no-no' yer..ewah..peringatan utk aku gak sebenarnye.. :-)
Lepas tu kami g beli barang umah skit dan kami decide nak buat movie review skit. Biaselah, sebelum dapat masuk cinema tu, kena owww soommm dulu nak nengok cite ape..so giliran Firdaus buat pilihan. Maka dengan penuh keyakinannya, dia memotivasikan aku utk joint tengok filem Will Smith yang baru tu..Seven Pounds..



Review: Ni pandangan akuler ek..slowler jalan citernye bagi aku yang takj brape nak sabar ni..Firdaus dah mule rase ala2 bersalah bile aku ngomel2..tapi at last aku gak yang faham jalan citernye compare to him..udah terpakse explain kat die plak..hehehe..mass comm le katekan..die ni pasal Will Smith ni ler yang diselubungi rasa bersalah sebab mengakibatkan wife die dan lagi enam org lain mati dlm kemalangan akibat die main handphone time drive (peringatan tu...don't text and drive..hehehe) Jadi, utk menebus salah die..die nak buat baikler kat tujuh org lain sebagai tebus salah die. Die carik org yang ade problem then tolong. Contohnye, die bagi umah die kat ada family ni yang banyak utang dan dikejar 'gang',die dermakan mata die utk sorang laki buta, dermakan jantung die kat pompuan dlm gambar atas ni..dermakan separuh hati die juga pada sorang auntie..and etc. Citer ni at one side bagus on their ciri kemanusiaannye..macam derma organ ni..kat Malaysia still tak ramai yang sanggup tampil utk derma organ. In fact, waktu aku g assignment kat NKF, one of the doctor bagi tau negara memerlukan anggaran 44 penderma buah pinggang setahun untuk selamatkan pesakit buah pinggang kronik di Malaysia. Sehingga last year, anggaran penderma hanya 2 orang: 1 juta penduduk. Imagine that..ngeri aku dengar tapi bila aku tanyakan balik pada diri aku sendiri..aku pun tak sure that am i willing to donate my organe after my death? Do you?

But, berbalik pada citer tadi..cume yg tak bestnye..ending dieler..die bunuh diri dengan biarkan diri die kena sengat dgn obor2 semata2 untuk dermakan organ2 die tu..harus diingat, bunuh diri DILARANG dalam Islam dan bukanlah cara terbaik utk menebus dosa atau kesilapan lalu..
Selain tu, kami berdua ada gak layan dua filem ni..



Hari Ahad, aku decide nak rehat kat umah je sambil main 'Millionaire'..hehehe..best giler sesekali jadi bebudak balik..keputusan seri 1-1..sampai lewatler lunch hari tu..walaupun lewat menu hidangan tetap mantap..huhuhu..camner nak diet ni.. :-)




No comments:

Post a Comment

SILA BERI TUNJUK AJAR... ;-)