Pages

OUR JOURNEY OF LOVE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Silalah Klik... TQ

Friday, January 8, 2010

yang KAMI impikan...

Sudah lapan hari 2010 menjengahkan diri...dan sudah hampir dua bulan aku langsung tak berkesempatan meneruskan penulisan kreatif kat blog ni..(hmm..kreatif atau menulis ikut kata hati? hehehe..) sibuk dengan kerja, sibuk dgn urusan keluarga dan sibuk..sampai last weekend aku dgn hubby hanya merencana agenda lepak2 dan tengok DVD jer kat umah..lagaknye macam sembunyi dari 'tauke ceti'..ahaks! :-)

Sangat klise bile di tahun baru, sume org pun akan sibuk mencanang2kan azam baru (wlw ade gak yg sebenarnya azam lama yg tak tercapai..) aku ngan firdaus plak macammana? banyak yg kami impikan..tapi aku sering mengingatkan dia dan aku jugak..kita tak boleh tamak..one thing at one time..our priority now..only ALLAH knows...tapi sbg hamba yang sentiasa yakin pada qada' dan qadar..kami pasrah dan tawakal walau kadang2 jiwa ada sedikit kacau bila diasak dgn soalan yang ya..sangat streotaip..spt .. "bila?"..ingin skali aku jeritkan bahawa kalau boleh jawapan bagi bila itu adalah.."bila2"...namun jauh di sudut hati..aku yakin dengan setiap ketetapan-NYA...

2009..adik aku dah habis SPM..esok plak..kami akan ke UNISEL Bernam Jaya, hantar angah..menyambung pengajiannya..Ijazah Sarjana Muda Pengurusan Perniagaan (Pemasaran). alhamdulillah..smakin ringan rasenye 'amanah' yang digalas...adik plak aku antarkan ikuti kursus bakery n confectionery dgn giat mara sementara tunggu result SPM...lega..separuh lega!

AKU & FIRDAUS: Kami sudah terlalu lama ingin merubah kehidupan kami...kami tidak mahu kaya raya, memadai hanya kami impikan sebuah kehidupan yang lebih selesa. Kami mahu berjaya dengan impian yg sudah lama kami pendam sementelah tanggungjawab kami kian sampai ke penghujung...mungkin tidak pernah tamat tapi ya, berkurangan!

No comments:

Post a Comment

SILA BERI TUNJUK AJAR... ;-)