Pages

OUR JOURNEY OF LOVE

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Silalah Klik... TQ

Thursday, July 23, 2009

Terimbas kenangan lalu..

Lama sudah rasanya tak berbicara di layar sepi ini. Bukan aku tak mau tapi kesibukan aku dah seakan di luar kemampuan. Banyak hal nak diselesaikan. Ini kalau mak aku dengar jawapan aku yang asyik sibuk..sibuk dan sibuk..mesti dialog popular dia akan keluar “tu lah, tukar keja jela..jadi pensyarah..” dan aku spt biasa akan terus gagah menukar topik...hehehe..Ini dunia yg aku minati dari dulu..but still my second dream ler..dulu kononnye minat sgt nak jadi lawyer..tapi skrang aku memang leh menang award utk anugerah ‘lawyer buruk’..ahaks! J

Apa aku buat hari ni..aku baru jer beli majalah fokus SPM..sebabnye adik aku bakal menduduki peperiksaan SPM tahun ni..aku plak yang cuak..citer pasal exam..aku dulu pun jenis yang blajar last minute..kesedaran tu lambat sampai atau aku yg lambat sampai pada kesedaran? Hehehe..bila ujian percubaan hampir gagal subjek elektif, barulah kelam kabut mencari kalkulator..yelah aku student akaun..ingat lagi dulu, setiap rabu petang, puan suhana (cikgu akaun aku) akan buat kelas tambahan kat surau taman indah. Kami pakai kelas tadika bebudak kat situ. Kelakar bile diingat2..kerusi die kecik..mujur time tu i langsing..jadi muatler..tapi memang syok bile diingat..

Aku bukanler pelajar yang pandai sgt..melainkan slalu buat2 pandai..hehehe..tapi alhamdulillah aku ni jenis ‘cepat dapat’..itu yg bagai nak gile blajar utk SPM..last minute..aku nakal tapi azam aku dulu, aku nak kuar umah, nak try berdikari ler konon..jadi cara terhormat utk biarkan bapak aku melepaskan aku dengan rela hati adalah menyambung pelajaran..hehehe..maka akhirnya setelah tiga bulan aku hempas2kan diri blajor maka di UiTM aku tersadai..

Tapi aku pelik dgn bebudak skrang..dieorang nakal, want to hv fun tapi sangat cetek dalam mencatur masa depan...tak fikir ke nak keje ape esok..spt yang slalu aku ngomelkan kat adik bongsu aku..”Adik lelaki..kalau tak dapat keje yg elok..macammana nak sara keluarga nanti...” Mungkin mereka akan sedar hanya bila keputusan di tangan dan dari semua subjek hanya dua yang tertera lulus? Kesudahannya..wallahualam...

No comments:

Post a Comment

SILA BERI TUNJUK AJAR... ;-)